Write for Rights 2020

Write for Rights – Kom in actie tegen onrecht

Ieder jaar in december komen we samen in actie voor mensen die onterecht worden gevangengezet of bedreigd. Bijvoorbeeld omdat ze opkomen voor hun rechten. Met miljoenen brieven en kaarten protesteren we hiertegen.

Doe ook mee. Onderteken snel een brief via de website, schrijf met de hand of organiseer zelf een schrijfactie. Het heeft écht effect.

Online brieven schrijven voor Write for Rights

Doe mee online

Via de Amnesty-website onderteken je razendsnel een brief. Amnesty print alle brieven en stuurt ze naar de autoriteiten. Met postzakken vol brieven dwingen we machthebbers onrecht aan te pakken. Of stuur gemakkelijk online een kaartje naar een van de mensen voor wie we dit jaar in actie komen. Dit geeft hun moed om door te gaan.

ik doe online mee

Schrijf thuis brieven

Met de hand brieven schrijven kun je natuurlijk ook vanuit je eigen huis. In je eentje, met de buren, je vrienden of de hele familie.

Bestel hier het gratis pakket

In het thuisschrijfpakket vind je voorbeeldbrieven, ansichtkaarten om op te sturen naar de mensen voor wie we actievoeren, een Write for Rights-pen en extra informatie over de actie.

Je kunt het pakket ook hier downloaden.

Write for Rights Keizersgracht