Amnesty maakt gebruik van Google Analytics om informatie te verzamelen over bijvoorbeeld de datum en de tijd waarop iemand onze websites bezoekt en welke pagina’s je daarop bekijkt. Amnesty gebruikt deze gegevens om haar websites te verbeteren, om ‘traffic’-statistieken samen te stellen (zoals de tijden van de dag of de dagen in de week waarop de websites de meeste bezoekers trekt) en om de populariteit van de verschillende onderdelen van de site te meten. Amnesty gebruikt deze data alleen geaggregeerd en kan deze niet herleiden tot een computer of individu.
Je kunt de ‘Google Analytics Opt-out Browser Add-on’ installeren om te voorkomen dat onze websites informatie over jouw bezoeken doorstuurt naar Google Analytics.

Naam: _hjClosedSurveyInvites, _hjDonePolls, _hjMinimizedPolls, _hjDoneTestersWidgets, _hjMinimizedTestersWidgets, _hjDoneSurveys, _hjIncludedInSample, _hjShownFeedbackMessage
Opslagperiode: maximaal 1 jaar

Socialemedia-deelknoppen

YouTube-video’s

Personaliseren van reclame-uitingen

Namen: _gads (Doubleclick)
Delen: Google deelt deze data met derden.

Advertenties op sociale media

Amnesty maakt voor remarketing en conversietracking gebruik van de zogenaamde Facebook Pixel, Twitter Pixel, Snapchat pixel en de LinkedIn Insight Tag.

Dit zijn stukjes JavaScript-code die kunnen bijhouden welke pagina’s bezoekers van Amnesty bekijken. Hierdoor kan Amnesty het gebruik van haar website(s) meten en haar doelgroepen leren kennen. Zo kunnen bezoekers die eerder onze website hebben bezocht, een advertentie op Facebook, Twitter, Snapchat of LinkedIn getoond krijgen. Ook kunnen onze advertenties getoond worden aan vergelijkbare doelgroepen die onze website nog niet hebben bezocht.

Daarnaast kan de conversie vanuit Facebook, Twitter, Snapchat en LinkedIn worden bijgehouden. Aan de hand daarvan kan Amnesty haar advertentiecampagnes meten en aanscherpen. Amnesty is hierdoor in staat effectiever en gerichter te adverteren op sociale media.

Facebook Pixel-ID: 278864772453530
Eigenschappen: Amnesty kan na 180 dagen geen gebruik meer maken van de gegevens. Facebook koppelt je gegevens aan jouw eigen Facebook-account en bewaart deze gegevens totdat je jouw account verwijdert, tenzij Facebook deze gegevens niet langer nodig heeft. Hoe Facebook omgaat met jouw gegevens, lees je terug in het privacystatement van Facebook.

LinkedIn Insight Tag-ID: 379617

Facebook, maar ook andere sociale media, komen regelmatig negatief in het nieuws met betrekking tot de bescherming van de gegevens van hun gebruikers. Als organisatie die zich inzet voor privacy en mensenrechten is Amnesty zich als geen ander bewust van de mogelijke aantasting van de privacy van gebruikers van sociale media. Bovendien verandert het beleid van Facebook vaak, met gevolgen voor de privacy. Daarom maken we continu afwegingen over onze aanwezigheid op sociale media. We kiezen er op dit moment voor om Facebook te blijven gebruiken, omdat we op die manier onze middelen (het geld dat onze leden opbrengen) op de meest efficiënte manier kunnen inzetten. Een voorbeeld: met Facebook-advertenties kunnen we mensen heel gericht benaderen, mensen van wie we weten dat ze in principe geïnteresseerd zijn in ons werk. Via Facebook tekenen tienduizenden mensen petities waarmee we mensenrechtenschenders onder druk zetten. Daarmee is Facebook op dit moment voor ons een belangrijk middel om mensen te mobiliseren, met als doel het tegengaan van mensenrechtenschendingen en het vrij krijgen van gewetensgevangenen.

Snapchat Pixel-ID: 2fef5fa4-8566-41e8-9c5c-e7bb2f5ab2a5
Eigenschappen: Hoe Snapchat omgaat omgaat met jouw gegevens, lees je terug in het privacystatement van Snapchat.

Twitter Pixel-ID: o07sx
Eigenschappen: Amnesty kan na 18 maanden geen gebruik meer maken van de gegevens. Hoe Twitter omgaat met jouw gegevens, lees je terug in het privacystatement van Twitter.

Internet Explorer
Firefox