© Amnesty International (Foto: Karen Veldkamp)

Help onrecht bestrijden, zamel geld in voor Amnesty.

De een schrijft brieven, de ander laat zijn sportprestatie sponsoren of vraagt om een donatie in plaats van een cadeau. Het maakt niet uit wat je doet of hoe. Alle beetjes helpen. Want met jouw hulp kunnen wij ons hard maken tegen onrecht. Wij waarderen alle acties enorm. Zo maken we samen de wereld een stukje mooier. Help jij ook mee?

Hoe werkt het? Start je actie

Met wat voor actie wil je geld inzamelen?

• © Photo by Annie Spratt on Unsplash

Feest: vraag een donatie voor Amnesty als verjaardagscadeau

Ben je jarig? Vier je een jubileum? Zamel geld in voor mensenrechten.

• © © Amnesty International (foto: Marieke Wijntjes)

Sport: vraag een donatie voor jouw sportieve prestatie

Doe je mee aan een hardloopwedstrijd of ander sportevenement? Laat je sponsoren en steun mensenrechten.

• Een gastdocent van Amnesty geeft les over mensenrechten op een school in Amsterdam
    © Amnesty

School: zamel geld in met je school of klas

Organiseer een sponsorloop, feestavond of rommelmarkt en zamel geld in voor Amnesty.

• © Photo by rawpixel on Unsplash

Bedrijf: start samen met je collega’s of werkgever een inzamelingsactie.

Alle acties - groot of klein - helpen mee. Van bedrijfsborrel, benefietactie tot sponsorloop: zamel geld in voor mensenrechten.

Hoe werkt het?

Een inzamelingsactie starten, hoe werkt dat? Lees hieronder meer over hoe je een actie aan kan maken, hoe je er ééntje kan steunen en hoe je als team een actie kan opzetten. Kom je er niet helemaal uit? Neem dan gerust contact met ons op. Wij helpen je graag om je actie tot een succes te maken.

Hoe kun je een actie aanmaken?

Wil je zelf een actie organiseren, kies dan ‘Start je actie’ en vul je gegevens in. Op het volgende scherm kun je aangeven of je dat alleen doet, kies dan ‘individueel’ of samen met anderen, bijvoorbeeld met een vriendengroep, met school, het bedrijf waarvoor je werkt of wie dan ook, kies dan ‘team’.
Nadat je je keuze hebt gemaakt tussen ‘individueel’ en ‘team’ kun je de volgende stappen doorlopen.

Een actie steunen

Wanneer jij bent uitgenodigd door een vriend(in), familielid, kennis, klasgenoot of collega om zijn of haar actie te steunen, kun je in de zoekbalk de naam van hem of haar invullen om zo op de persoonlijk actiepagina te komen. Aan de rechterzijde van de pagina is een zwarte knop ‘doneer’. Wanneer je hierop klikt, kom je op een pagina waar je jouw donatie kunt doen. Je bepaalt natuurlijk zelf hoeveel je doneert. Wanneer je de betaling hebt afgerond, ontvang je per e-mail een bevestiging van jouw betaling.

Teamactie aanmaken

Wanneer jij je actie hebt aangemeld, kun je teamgenoten uitnodigen. Deel hiertoe de link naar jouw eigen persoonlijke actiepagina met je familie, vrienden, collega’s en kennissen. Zij hoeven alleen maar te klikken op ‘ik wil in dit team’ aan de rechterzijde van de pagina. Vervolgens kunnen ze zich als teamlid registreren. Zij kunnen vervolgens met de eigen actiepagina sponors gaan werven en in op de teampagina hebben jullie een perfect overzicht van zowel jullie team, als individuele prestaties want jullie hebben te allen tijde inzage in wie, wanneer doneert. Deel je pagina eerst met de mensen die het dichtstbij jou staan. Wanneer je jouw pagina daarna deelt onder grotere kringen, zien ze dat er al actief wordt gedoneerd op je pagina en zullen zij ook meer bereid zijn om geld te geven.

Beheer je team
Als teamcaptain kun je via de pagina ‘bewerk mijn team’ aan de rechterzijde, alle acties binnen jouw team bekijken. Zodra er nieuwe acties of teamleden worden aangemeld, zie je dat automatisch.

Ben je er klaar voor? Maak dan nu je eigen actiepagina aan. Wil je eerst nog meer informatie? Bekijk dan onze tips & trucs.

Start je actie Tips en trucs

Een inzamelingsactie starten is eenvoudig

Stap 1

Maak je actie aan

Maak gratis je persoonlijke actiepagina aan. Laat zien wat je gaat doen, wanneer de actie plaatsvindt en wat je motivatie is. Met foto's, video's en tekst vertel je jouw verhaal op je eigen manier.

Stap 2

Vertel het iedereen

​Deel je actiepagina via social media met zoveel mogelijk vrienden en bekenden. Zet de link van je actiepagina met oproep onder je naam in al je e-mails zodat iedereen die je mailt de actie ziet.

Stap 3

Zamel geld in

Laat iedereen via je actiepagina doneren of vraag ze zelf een actie te starten. Donaties aan (sub)acties worden opgeteld bij de tussenstand van jouw actie.

Start je inzamelingsactie

Zij gingen je voor …

• Hetty Bontkes

Hetty haalde voor haar 50'ste verjaardag € 410 op voor mensenrechten

• Jolanda Houben

Jolanda liep hard voor de vrijlating van Nasrin en zamelde € 750 in

• Sander Oudenhoven

Liep € 170 bij elkaar In actie voor advocate Nasrin Sotoudeh

• Karen 50

Karen zamelde € 550 ter ere van haar 50ste verjaardag

• Paul en Marieke

Paul en Marieke zamelden al € 1.210 in!

Crisisonderzoek: Amnesty in Irak