Write for Rights op School

Doe mee met de grootste schrijfactie van het land

Wil jij je met jouw klas inzetten voor mensenrechten? Tijdens Write for Rights sturen we massaal brieven en kaarten om vijf mensen die het slachtoffer zijn van onrecht te helpen. En dat werkt! Vorig jaar deden heel veel scholen en leerlingen mee. En dat had echt een groot effect! Doet jouw school ook mee dit jaar?

Ja! Ik doe mee met mijn leerlingen
De 17-jarige Mikita Zalatarou uit Belarus werd veroordeeld tot 5 jaar in een tuchtkolonie in een proces dat was ontsierd werd door tal van onregelmatigheden.

Voor wie schrijven we dit jaar?

Rond 10 december voeren we bij Amnesty massaal actie voor mensen die groot onrecht is aangedaan. Ieder jaar weer. Corona of niet. We schrijven ook dit jaar weer op scholen voor mensen die onterecht vastzitten, omdat ze voor hun mening uitkomen, gediscrimineerd worden om wie ze zijn of gemarteld worden om waar ze in geloven. We schrijven brieven naar autoriteiten om te vragen om gerechtigheid en sturen kaarten om de mensen die we helpen een hart onder de riem te steken.

Voor wie we schrijven