© © Marieke Wijntjes

Write for Rights op School 2020

Ondanks corona 50.000 leerlingen en studenten deelgenomen!

© © Amnesty International (Script: David Hunter)

Write for Rights op School

Rond 10 december, voeren we bij Amnesty massaal actie voor mensen die groot onrecht is aangedaan. Ieder jaar weer. Corona of niet. We schrijven voor mensen die onterecht vastzitten, omdat ze voor hun mening uitkomen, gediscrimineerd worden om wie ze zijn of gemarteld worden om wat ze geloven. We schrijven brieven om te vragen naar gerechtigheid en sturen kaarten naar de activisten om hen een hart onder de riem te steken. En dat helpt! In 2020 hebben scholen weer fanatiek meegedaan aan Write for Rights  op School, ondanks de huidige situatie.