Tijdens Write for Rights op School komen scholen massaal in actie om mensen die het slachtoffer zijn van onrecht te helpen. Bijna 45.000 leerlingen en studenten schreven vorig jaar brieven en kaarten om hen te steunen. Dat had een groot effect: een onterecht gevangen milieuactivist is al vrij! Doe jij dit jaar ook mee met jouw school?

In Honduras is Jhony Salgado vrijgesproken. Hij zou in juli 2022 terechtstaan op beschuldiging van het bezit van een illegaal vuurwapen en het oneigenlijke gebruik van een politieschild

Write for Rights, waarom ook alweer?

Rond 10 december voeren we bij Amnesty jaarlijks massaal actie voor mensen die groot onrecht is aangedaan. Dat doen we niet alleen in Nederland, maar wereldwijd. Ook veel scholen doen mee. In 2021 schreven zo’n 45.000 leerlingen voor vijf mensen die onterecht vastzitten, bedreigd worden omdat ze voor hun mening uitkomen, of gediscrimineerd worden om wie ze zijn. Ook tekenden ze een petitie om twee lhtbi-activisten uit Oekraïne te steunen. Ze vroegen ook om de vrijlating van milieuactivist Bernardo uit Guatemalo. Onze brieven hadden effect! Bernardo is vrij en weer bij zijn familie.
Write for Rights heeft effect, mensen komen vrij en wetten worden aangepast!

Mensen komen vrij!