© Amnesty International (foto: Jorn van Eck)

Amnesty bij jou in de buurt

Werk je graag samen met anderen en houd je van afwisseling? Sluit je dan aan bij een Amnesty-groep of regioteam bij jou in de buurt. Onderaan deze pagina vind je de huidige vacatures. Zelf iets organiseren kan natuurlijk ook. Neem dan contact op met je regiocoördinator. Kijk wat er in jouw regio gebeurt…

Muzikale kick-off van de collecteweek door regionale groep van Amnesty in Nijmegen.
© Amnesty International (foto: Jorn van Eck)

Amnesty-groepen

Wil je samen met andere vrijwilligers actievoeren en activiteiten organiseren? Bekijk welke Amnesty-groepen er bij jou in de buurt zijn. Sommige groepen hebben een eigen website waarop je alle informatie en contactgegevens van de groep vindt. Heeft de groep bij jou in de buurt geen website? De regiocoördinator brengt je graag met hen in contact.

Amnesty-groepen bij jou in de buurt

© Amnesty International

Regiocoördinatoren

Amnesty Nederland kent vijf regio’s. In elke regio is een coördinator actief die de plaatselijke groepen en activisten kent en aan elkaar verbindt. Wil je iets doen voor Amnesty of aanhaken bij een lokale groep?

Neem contact op!
WhatsAmnesty

Wil je als eerste op de hoogte zijn van de acties en activiteiten van Amnesty bij jou in de buurt? Meld je dan aan voor de Amnesty WhatsApp Service op een van de 13 plekken in het land! Je ontvangt berichten over Amnesty’s lokale inzet: wanneer wij bij jou in de buurt actievoeren, wanneer we een lezing, evenement of een schrijfmarathon organiseren, of als we goed nieuws te melden hebben omdat iemand is vrijgekomen. Je ontvangt maximaal twee berichten per maand.

WhatsAmnesty bij jou in de buurt

• Amnesty Dordrecht schrijfavond

11 SEPTEMBER: SCHRIJFAVOND AMNESTY DORDRECHT

Regio Agenda

Op vrijdag 11 september organiseert Amnesty Dordrecht weer de maandelijkse schrijfavond. Samen schrijven we brieven voor mensen die onrecht wordt aangedaan.

• Doe mee aan onze Mensenrechtendialoog en ga online in gesprek over verschillende thema’s

Regio Agenda

Doe mee aan Amnesty’s online Mensenrechtendialoog en ga wekelijks in gesprek met anderen over verschillende mensenrechtenonderwerpen. Vind je het…

• Yulia campagne in vijf steden

Vijf steden maken stadsfilmpjes voor Yulia

Regio Agenda

Vrijwilligers uit vijf steden maakten een eigen stadsfilmpje waarmee ze steun vragen voor de Russische lhbti-activist en kunstenares Yulia Tsvetkova.

• 5 tips: Online actievoeren door Amnesty-vrijwilligers

Regio Agenda

Door de Coronamaatregelen kunnen we tijdelijk geen evenementen organiseren. Amnesty vrijwilligers voeren in deze periode vooral online actie. Doe je mee?

Ga met elkaar in gesprek over mensenrechten in Nederland

Het lijkt zo vanzelfsprekend: discrimineren doe je niet. We mogen zeggen wat we vinden. We mogen de godsdienst belijden die we zelf willen. En iedereen heeft recht op privacy. In Nederland hebben we onze zaken goed op orde. Mensenrechtenschendingen gebeuren vooral ver weg. Althans, zo lijkt het, want bij nadere beschouwing blijken mensenrechten ook in Nederland onder druk te staan. De komende tijd willen we in het land in gesprek gaan over mensenrechten.

Lees meer over de Mensenrechtendialoog
© Amnesty International

Kom naar onze introductiecursus

Wat zijn politieke moorden? Waarom is Amnesty International tegen de doodstraf? Wat is een bliksemactie?

Als nieuw, actief lid van Amnesty International kun je allerlei vragen krijgen waarop je misschien niet direct een antwoord weet. Het is daarom van belang om goed voorbereid van start te gaan. De introductiecursus ‘Actief in Amnesty’ geeft een goed overzicht van het werkterrein en de werkwijze van Amnesty.