Demonstratie tegen de bombardementen op Aleppo bij de Russische ambassade in Den Haag

Onze organisatie

Dit is Amnesty

Onderzoekers van mensenrechtenschendingen, mensen die rapporten opstellen om schendingen aan de kaak te stellen, lobbyisten die met machthebbers praten, mensen die educatieve programma’s ontwikkelen, creatieve koppen die effectieve acties bedenken, mensen die meedoen aan onze schrijfacties, die handtekeningen onder petities zetten, die de media informeren, die gastlessen verzorgen, die geld inzamelen: samen vormen zij Amnesty International.

Amnesty Zwitserland demonstreert tegen de voorgenomen executie van de Iraanse Sakineh Ashtiani
© Susanne Keller

De internationale organisatie

Amnesty Internationaal is sinds haar oprichting uitgegroeid tot een internationaal georganiseerde beweging met een internationaal secretariaat in Londen, regionale kantoren in Afrika, Azië, Europa, Latijns-Amerika en het Midden-Oosten, en nationale afdelingen in 70 landen over de hele wereld.

Ledenraad Amnesty International NL

Ledenraad

Het hoogste bestuursorgaan van Amnesty International Nederland is de ledenraad. Leden kunnen zich eens in de drie jaar verkiesbaar stellen voor deze raad. De ledenraad vertegenwoordigt alle leden van Amnesty Nederland. Twee maal per jaar komen de veertig leden samen.

Bestuur Amnesty Nederland

Bestuur

Ons bestuur bestaat uit zeven tot negen personen. De bestuursleden worden benoemd door de Ledenraad. Het bestuur is eindverantwoordelijk voor de leiding en het uitvoeren van de programma’s en activiteiten.