Let's talk about YES campagne tegen seks tegen de wil
© AI

Campagnes

Hieronder vind je een overzicht van de actuele campagnes van Amnesty.

In Thailand wordt de temperatuur gemeten in de strijd tegen de verspreiding van het coronavirus. © Yuttachai Kongprasert/SOPA Images via ZUMA Wire
© Yuttachai Kongprasert / SOPA Images via ZUMA Wire

Mensenrechten en corona

De coronapandemie grijpt diep in op de levens van mensen wereldwijd. Regeringen nemen uiteraard vergaande maatregelen om mensen te beschermen. Voor Amnesty is het in deze verwarrende tijden noodzaak haar werk voort te zetten. Dit betekent dat we regeringen en bedrijven die mensenrechten schenden, blijven aanspreken.

Let’s Talk About YES

Amnesty komt al jaren op voor de rechten van vrouwen en voert nu campagne om ervoor te zorgen dat het in Nederland de norm is dat seks gebaseerd is op gelijkwaardigheid, vrijwilligheid en instemming. Want verkrachting is een mensenrechtenschending. Met de publiekscampagne #LetsTalkAboutYES willen we, met name onder jongeren, de dialoog over seks en instemming op gang brengen.

Steun Amnesty vanuit huis

Doe jij ook geregeld mee aan een video-call? Download dan nu een prikkelende Amnesty-achtergrond voor tijdens je meeting. Zo vraag je aandacht voor mensen die niet zoals wij ‘veilig thuis’ zitten. Want helaas gaat onrecht tijdens de coronacrisis gewoon door.