Word vrijwilliger!

Kijk wat jij kunt doen...

Als vrijwilliger werk je samen met Amnesty-medewerkers op het kantoor of andere vrijwilligers in het land om activisten te ondersteunen. We zijn op zoek naar mensen met passie en toewijding, met verschillende vaardigheden. Kijk wat het beste bij jou past.

AF EN TOE IETS DOEN VOOR AMNESTY

Gastdocent

Houd je van aanpakken en werk je graag met kinderen en jongeren? Word dan gastdocent voor Amnesty. Gastdocenten krijgen eerst een training over mensenrechteneducatie. Daarin ligt het accent op de praktijk van het lesgeven over mensenrechten. Ons Educatieteam heeft een uitgebreid pakket les- en actiematerialen voor het basis- en voortgezet onderwijs, waarmee de gastdocent aan de slag kan. Enthousiast? Geef je op voor de eerstvolgende training. Als gastdocent geef je minimaal tien lessen per jaar op scholen die je zelf werft.

Een vrijwilliger haalt handtekeningen op op het Lowlands-festival 2013

Flexvrijwilliger

Amnesty organiseert veel activiteiten waarbij we jouw hulp goed kunnen gebruiken.  Je kunt ons bijvoorbeeld helpen met het verzamelen van handtekeningen op festivals, het opbouwen van evenementen of helpen bij administratieve klussen op het Amnesty-kantoor in Amsterdam. Vind je het leuk om af en toe bij te springen? Geef je op als flexvrijwilliger en wij sturen een e-mail als we hulp nodig hebben op het Amnesty-kantoor in Amsterdam. Je bepaalt zelf per keer of je meedoet.

ZELF IETS ORGANISEREN

Organiseer een filmavond

Wil je zelf een filmvoorstelling organiseren? Dat kan eenvoudig met het gratis Movies that Matter à la Carte-programma. Je kiest een film, regelt een locatie en nodigt gasten uit en downloadt het complete pakket met film, flyers factsheet en een handleiding vol tips.

Organiseer een pubquiz

Daag je vrienden, collega’s, medestudenten of buren uit voor de pittigste pubquiz van Nederland. Organiseer ’m zelf en laat zien wie werkelijk recht van spreken heeft. Download het gratis pakket met de pubquiz, poster, scoreformulieren, banners en een handleiding.

Meld je aan!
Andere Tijden-presentator Hans Goedkoop leidt je langs historische plekken in Amsterdam

Maak een mensenrechtenwandeling

Doe al wandelend mensenrechtenkennis op met de Rights Walk. De Rights Walk-app van Amnesty International laat zien dat een stad vol zit met spannende verhalen, fascinerende mensen en historische plekken die raken aan mensenrechten.

© Marieke Wijntjes / Amnesty International

Organiseer een lezing of debat

Houd jij van een goed gesprek? Dan is Rights Talk iets voor jou. Een Rights Talk kan een debat, maar ook een lezing of een publiek interview zijn. Jij kiest het thema, regelt een locatie en nodigt gasten uit. Download het gratis pakket met handleiding, poster, banner, logo en een factsheet over actuele Amnesty-thema’s.