Demonstratie bij de ambassade van Saudi-Arabië in Den Haag

Word vrijwilliger!

Kijk wat jij kunt doen...

KOM 1 MINUUT IN ACTIE…

…of tien minuten, een uur of een dag. Zo simpel is actievoeren voor Amnesty. Je kiest zelf wanneer en hoe vaak. Alleen of samen met anderen. Lees hier wat jij kunt doen. Wil je actief worden voor Amnesty, dan kun je je aanmelden voor de online introductiecursus. Daar ontdek je welke vrijwilligersfunctie het beste bij jou past. En leer welke doelen Amnesty nastreeft. Blijf op de hoogte van alle activiteiten via on ze e-mailnieuwsbrief Actienieuws.

SMS-actie

Actievoeren in 1 minuut?

Jazeker, dat kan en is enorm waardevol! Want in 1 minuut kun je online met één druk op de knop een petitie of een brief ondertekenen. Met jouw handtekening én die van duizenden anderen zetten we machthebbers onder druk. Zo draag je eraan bij dat er een einde komt aan discriminatie, marteling of het gevangenzetten van onschuldige mensen. Doe nu mee aan een van onze acties of meld je aan en ontvang acties per e-mail of sms.

< 1 minuut

Demonstratie op Zwarte Cross 2015
© Jorn van Eck

Festivalbeest?

Amnesty voert jaarlijks actie op verschillende festivals in het land. We zijn regelmatig op zoek naar enthousiaste vrijwilligers die op deze festivals kunnen helpen. Op dit moment is er veel onzekerheid over wanneer deze weer zullen plaatsvinden. Wij hopen snel weer handtekeningen te kunnen verzamelen onder de actieoproep op de verschillende festivals. Wanneer dit weer mogelijk is, plaatsen wij de vacature voor festivalvrijwilliger op deze website. Ben jij wel alvast benieuwd naar hoe het werk als festivalvrijwilliger eruit ziet? Lees dan dit interview met een enthousiaste vrijwilliger.

Collecteren in Amsterdam
© Amnesty International (foto: Karen Veldkamp)

Landelijke collecte

Elk jaar doen duizenden vrijwilligers mee aan de collecte. Die collecte is erg belangrijk voor ons. Voor onze onderzoeken en acties nemen we geen geld aan van de overheid of van politieke en religieuze groeperingen. Zo bewaken we onze onafhankelijkheid. Als collectant zamel je een keer per jaar geld in. Wil je meer doen? Dat kan als coördinator van een collecte in jouw woonplaats.

> 1 uur of meer (collectant) of enkele uren per maand (coördinator, van januari tot eind maart)

Een Amnesty-vrijwilliger aan het werk

Flexvrijwilliger voor losse klussen

Regelmatig organiseren we activiteiten waar je een handje bij kunt helpen. Dat kan bijvoorbeeld bij het opbouwen van een evenement, bij administratieve klussen of als gastvrouw of -heer bij een van onze acties. Je bepaalt zelf aan welke activiteit je meedoet. Vind je het leuk om af en toe bij te springen? Geef je dan op als flexvrijwilliger en wij sturen een e-mail als we hulp nodig hebben op het Amnesty-kantoor in Amsterdam.

= zo lang en zo vaak als jij wilt

Meld je aan!
Een gastdocent van Amnesty geeft les over mensenrechten op een school in Amsterdam
© Amnesty

Gastdocent

Werk je graag met kinderen en jongeren? Word dan gastdocent. Je krijgt eerst een training over mensenrechteneducatie over de praktijk van het lesgeven over mensenrechten. Ons Educatieteam heeft een uitgebreid pakket les- en actiematerialen voor het basis- en voortgezet onderwijs, waarmee je aan de slag kunt. Enthousiast? Geef je op voor de eerstvolgende training. Als gastdocent werf je zelf de scholen waar je een les verzorgt.

= 10 lessen per jaar

Meld je aan!
Muzikale kick-off van de collecteweek door regionale groep van Amnesty in Nijmegen