Demonstratie bij de ambassade van Saudi-Arabië in Den Haag

Word vrijwilliger!

Kijk wat jij kunt doen...

KOM 1 MINUUT IN ACTIE…

… of tien minuten, een uur of een dag. ’s Nachts, tussen de middag of in het weekeinde. Een keer per jaar, elke maand of af en toe. Zo simpel is actievoeren voor Amnesty. Je kiest zelf hoeveel tijd het je kost, wanneer je het doet en hoe vaak. Lees hier wat jij kunt doen.

SMS-actie
© Amnesty International

Actievoeren in 1 minuut?

Jazeker en dat is enorm waardevol! Want in 1 minuut kun je online met één druk op de knop een petitie of een brief ondertekenen. Met jouw handtekening én die van duizenden anderen zetten we machthebbers onder druk. Zo draag je eraan bij dat er een einde komt aan discriminatie, marteling of het gevangenzetten van onschuldige mensen. Doe nu mee aan een van onze acties of meld je aan en ontvang acties per e-mail of SMS

< 1 minuut

Demonstratie op Zwarte Cross 2015
© Jorn van Eck

Festivalbeest?

Amnesty voert jaarlijks actie op verschillende festivals in het land. We zijn regelmatig op zoek naar enthousiaste vrijwilligers die op deze festivals kunnen helpen. Op een festival kun je handtekeningen verzamelen onder de actieoproep, uitleg geven over de actie en meer. Ben jij een festivalbeest? Meld je dan aan als festivalmedewerker.

Meer weten over het werk als festivalmedewerker? Lees dan dit interview met een enthousiaste vrijwilliger.

> 1 dag of meer

Collecteren in Amsterdam
© Amnesty International (foto: Karen Veldkamp)

Collecte

Elk jaar doen duizenden vrijwillige collectanten mee aan de landelijke collecte. Die collecte is erg belangrijk voor ons. Voor onze onderzoeken en acties nemen we geen geld aan van de overheid of van politieke en religieuze groeperingen. Zo bewaken we onze geloofwaardigheid. Als collectant ga je een keer per jaar langs de deuren om geld in te zamelen. Wil je meer doen dan collecteren? Dat kan als coördinator van een collecte in jouw woonplaats.

> 1 uur of meer (collectant) of enkele uren per maand (coördinator, van januari tot eind maart)

Een Amnesty-vrijwilliger aan het werk

Af en toe

Regelmatig organiseren we activiteiten waar je een handje bij kunt helpen. Dat kan bijvoorbeeld bij het opbouwen van een evenement, bij administratieve klussen of als gastvrouw of -heer bij een van onze acties. Je bepaalt zelf aan welke activiteit je meedoet. Vind je het leuk om af en toe bij te springen? Geef je op als flexvrijwilliger en wij sturen een e-mail als we hulp nodig hebben op het Amnesty-kantoor in Amsterdam.

= zo lang en zo vaak als jij wilt

Meld je aan!
Een gastdocent van Amnesty geeft les over mensenrechten op een school in Amsterdam