© Amnesty International (foto: Karen Veldkamp)

Meld je aan als collectant

Amnesty is altijd op zoek naar mensen die mee willen helpen met de collecte in hun stad of dorp. Van 11 t/m 17 maart 2018 gaan er namelijk weer duizenden collectanten de straat op om geld op te halen voor Amnesty. Help jij ook mee?

Blij met elk uurtje

Amnesty is blij met elk uurtje dat je collecteert. Sommige mensen gaan een paar avonden de huizen langs, anderen een paar uurtjes overdag. Je kunt zelf bepalen wanneer en hoe lang je wilt collecteren. Alle beetjes helpen.

De landelijke collecteweek van Amnesty is van 11 t/m 17 maart 2018. Als je je aanmeldt, neemt onze collectemedewerker bij jou in de buurt ruim op tijd contact met je op. Samen bespreek je hoe het collecteren in zijn werk gaat, wanneer de collectebus, het legitimatiebewijs en andere materialen worden gebracht en spreek je af waar en wanneer je gaat collecteren. Bij de collectemedewerker kun je terecht met al je vragen. Loop je graag met iemand samen? Dat kan natuurlijk, want samen lopen is zeker zo gezellig.

De collecte, van groot belang

De collecte is voor Amnesty een onmisbare bron van inkomsten. Wij zijn onpartijdig en onafhankelijk. Om die onafhankelijkheid te kunnen garanderen, nemen we voor onze acties en onderzoek geen geld aan van de overheid of van politieke en religieuze groeperingen. Daarom is de collecte zo belangrijk.

Veelgestelde vragen

Wil je meer weten of heb je nog een vraag? Lees dan de veelgestelde vragen over de Amnesty-collecte of speciaal voor de collectant.

Aanmelden als collectant

• Gegevens