Write for Rights 2020 is voorbij.

In september starten we weer met write for rights.

Op deze pagina vind je informatie over hoe je jouw actie van 2020 af kunt ronden.

Brieven versturen

Om de brieven te versturen kun je deze het best in aparte kleine enveloppen stoppen. Ook de kaarten kunnen per persoon in een envelop. Deze kleine enveloppen kunnen vervolgens in een grote envelop, die je gefrankeerd opstuurt naar: X2X Worldwide Express, Oldengaarde 19, 1083TC Amsterdam. Stuur liever niets naar het Amnesty-kantoor, daar is (bijna) niemand.

Heb je zelf een schrijfactie georganiseerd en moet je heel veel brieven opsturen? Volg dan de volgende handleiding en lees hoe het versturen van grotere pakketten in zijn werk gaat.

Wij zijn daarnaast heel erg benieuwd naar het totaal aantal geschreven brieven dit jaar. Je kunt via het telformulier doorgeven hoeveel brieven je hebt geschreven, zodat wij het overzicht up-to-date kunnen houden.

Bedankt voor het meeschrijven dit jaar!

Hartelijke groeten,

Team Write for Rights

Promotie van jouw schrijfactie

Mediakit

Stopperadvertenties

Hier vind je een overzicht van zogenaamde stopperadvertenties, in allerlei formaten. Deze advertenties kun je aanbieden bij jouw contactpersoon van de lokale of regionale krant, met de vraag of zij deze misschien kosteloos willen inzetten als er restruimte is, in de periode november/december 2020. Veel lokale media maken hier wel eens gebruik van.

Videomateriaal

Hier vind je een overzicht van mooi en inspirerend videomateriaal over Write for Rights: een wervende promotie-video, filmpjes over de mensen voor wie wij dit jaar schrijven en mini-portretten van Write for Rights-deelnemers over hun motivatie.

Dit materiaal kun je op je sociale media plaatsen om je (online) schrijfactie te promoten. Je kunt het ook meesturen met een persbericht naar je lokale media-contacten. Of vertonen op 10 december zelf, tijdens jouw (online) schrijfactie, ter inspiratie…

Algemene promotievideo Write for Rights:

Link om te bekijken: https://youtu.be/pmAfohSlXlE

Downloadlink promotievideo: https://we.tl/t-km2xKLRn9T

Videoportretten: voor wie schrijven wij dit jaar

Links om te bekijken:

Chili: – https://youtu.be/mtr9HPeKlG8

Saoedi-Arabie: – https://youtu.be/X8zLXWUlxDo

Zuid-Afrika: – https://youtu.be/PKbO3287Yi4

Turkije: – https://youtu.be/A-j5NbYhvHo

Colombia: – https://youtu.be/zhDSv_0zakM

Downloadlink videoportretten: https://we.tl/t-BImaIfHtRl

Inspiratiefilmpjes: portretten van Write for Rights-deelnemers:

Links om te bekijken:

Julia: https://youtu.be/WkHSsSNzI3o

Klazien: https://youtu.be/Zwazw3p_YxE

Dowloadlink portretten https://we.tl/t-EoTKBfOGoj

Materialen digitaal

In de komende weken vind je hier steeds meer materialen die je kunt downloaden en printen.

Beschikbaar materiaal:

Brieven versturen

Wat fijn dat je dit jaar brieven hebt geschreven! Om de brieven te versturen kun je deze het best in aparte kleine enveloppen stoppen. Deze kleine enveloppen kunnen vervolgens in een grote envelop, die je gefrankeerd opstuurt naar: X2X Worldwide Express, Oldengaarde 19, 1083TC Amsterdam.

Mailings en updates

Hier vind je mailings en updates

Mails naar verschillende regio’s op 30 november:

Waar kan ik terecht met vragen?

Bij het team van Write for Rights: writeforrights@amnesty.nl. Bekijk ook hier de veelgestelde vragen.