Kom in actie!

Wereldwijd voert Amnesty actie voor vrijheid, gelijkheid en rechtvaardigheid. Zonder jouw steun is onze strijd niet mogelijk. Help mensen in nood: teken onze petities, stuur direct online een brief naar de autoriteiten of een kaartje aan een gevangene. Of help ons mee als vrijwilliger op kantoor of in het land.

Online brieven schrijven voor Write for Rights

Ontvang onze spoedacties per e-mail

• China, laat Zhang, Ilham, Li, Gao en Rinchen vrij!

petitie

Zet Olympische Spelen in teken van vrijheid! Met de Olympische en Paralympische Winterspelen in 2022 wil de Chinese regering heel…

Teken de petitie
  • Egypte, geef Hoda Abdelmoniem medische zorg!

spoedactie

Gezondheid vastgezette advocaat verslechterd Hoda Abdelmoniem staat terecht voor verzonnen aanklachten vanwege haar werk voor een Egyptische mensenrechtenorganisatie. Ze vertelde…

Stuur een mail!
  • Schrijfactie Iran: studenten opgepakt en gemarteld

schrijfactie

Ali en Amir Hossein zitten vast omdat ze banden zouden hebben met een oppositiegroep. Ze werden geslagen en gedwongen te ‘bekennen’.

• Schrijfactie Bangladesh: tiener vast vanwege foto op Facebook

schrijfactie

De 17-jarige Dipti Rani Das uit Bangladesh zit al meer dan een jaar onterecht vast vanwege een foto die ze op Facebook deelde. Kom in actie!

• Schrijfactie: Mexico moet onderzoek doen naar marteling

schrijfactie

José Eduardo vertelde te zijn gemarteld door de politie. Enkele dagen daarna overleed hij aan intern letsel. Zijn dood moet onderzocht.

Stuur een brief
  • Schrijfactie Turkmenistan: Waar is Azat Isakov?

schrijfactie

De activist verdween op 20 oktober en wordt waarschijnlijk vastgehouden vanwege zijn kritiek op de Turkmeense overheid.

• Schrijfactie Algerije: activist krijgt 5 jaar cel

schrijfactie

Algerijnse protestleider Mohad Gasmi kreeg onterecht 5 jaar cel omdat hij ‘terrorisme zou verheerlijken’. Kom in actie!

Stuur een brief
  • Schrijfactie Iran: laat Nahid Taghavi en Mehran Raoof onmiddellijk vrij!

schrijfactie

Twee activisten zijn een na oneerlijk proces veroordeeld tot 10 jaar en 8 maanden cel voor hun mensenrechtenwerk.