write for rights

Write for Rights 2021

Doe mee met de grootste briefschrijfactie van Nederland!

Ieder jaar komen we tijdens Write for Rights rond 10 december (de Dag van de Rechten van de Mens) in actie voor mensen die groot onrecht is aangedaan. We sturen honderdduizenden brieven naar autoriteiten en vragen hen een einde te maken aan dit onrecht. En dat werkt! Activisten komen vrij, onrecht stopt. Je kunt op allerlei manieren meedoen aan Write for Rights. Hier lees je alles over de mogelijkheden.

Doe online mee met Write for Rights

Heb jij 1 minuut tijd? Onderteken dan hier een online brief voor een van de mensen voor wie we dit jaar in actie komen. Wij printen alle brieven uit en sturen ze naar overheden. Zo dwingen we hen tot verandering en veranderen we levens.

Het werkt echt. Samen kunnen we mensenlevens veranderen.

Doe nú mee.

Onderteken nu een brief!

brieven al getekend

Geef je aantal brieven door

Schreef je met de hand kaarten en brieven en stuurde je die zelf naar de autoriteiten? Dan willen dat graag weten, zodat we beter kunnen inschatten hoeveel er is geschreven. Geef daarom het aantal zo snel mogelijk aan ons door. Als dank ontvang je dan 10 procent korting in de Amnesty-webshop!

Geef je aantallen brieven hier door

write for rights

Voor deze mensen komen we in actie

Ook dit jaar schrijven we brieven voor mensen die onze steun hard nodig hebben.

Zo voeren we actie voor de 15-jarige Janna uit de Bezette Palestijnse Gebieden die met de dood wordt bedreigd omdat ze verslag doet van onrecht in haar dorp, voor Bernardo uit Guatemala die in de gevangenis zit omdat hij de natuur wilde beschermen en voor Mikita uit Oekraïne die zwaar werd mishandeld in de gevangenis en daar alleen maar zit omdat hij op het verkeerde moment op de verkeerde plek was.

Lees alle verhalen