Bedankt aan iedereen die meedeed aan Write for Rights!

Write for Rights 2023 was weer een daverend succes. Dank aan iedereen die meedeed. Door heel Nederland vonden honderden schrijfacties plaats. Samen zorgden we voor meer dan 400.000 brieven! Zo laten we machthebbers weten dat mensenrechtenschendingen moeten stoppen.

Vanaf september lees je hier alles over Write for Rights 2024.

Write for Rights 2023, W4R

Brieven ondertekend!

Thapelo Mohapi (Zuid-Afrika) leidt een beweging die zich inzet voor mensen die in armoede leven en tegen politiegeweld. Alleen al in 2022 werden drie leden vermoord. De politie moet de moorden onderzoeken.

Voor deze mensen schreven we in 2023

Samen zetten we met vele duizenden brieven de autoriteiten onder druk om hen vrij te laten of gerechtigheid te geven. We weten uit ervaring dat een enorme stapel brieven echt het verschil kan maken.

Lees hier de eerder succesverhalen van Write for Rights

Joanah Mamombe (L) and Cecillia Chimbiri (R), outside the Harare Magistrates Court, Zimbabwe, 9 June 2022.