write for rights

Write for Rights 2021

De grootste briefschrijfactie van Nederland

Ieder jaar komen we tijdens Write for Rights rond 10 december (de Dag van de Rechten van de Mens) in actie voor mensen die groot onrecht is aangedaan. We sturen honderdduizenden brieven naar autoriteiten en vragen hen een einde te maken aan dit onrecht. En dat werkt! Activisten komen vrij, onrecht stopt. Ook in 2021 was Write for Rights weer een groot succes!

online brieven werden er in 2021 getekend

Organiseerde jij een schrijfevent in 2021? Geef je aantal brieven door

Schreef je met de hand kaarten en brieven en stuurde je die zelf naar de autoriteiten? Dan willen dat graag weten, zodat we beter kunnen inschatten hoeveel er is geschreven. Geef daarom het aantal zo snel mogelijk aan ons door. Als dank ontvang je dan 10 procent korting in de Amnesty-webshop!

Geef je aantallen brieven hier door

write for rights

Voor deze mensen kwamen we in actie

Ook in 2021 schreven we brieven voor mensen die onze steun hard nodig hebben.

Zo voerden we actie voor de 15-jarige Janna uit de Bezette Palestijnse Gebieden die met de dood wordt bedreigd omdat ze verslag doet van onrecht in haar dorp, voor Bernardo uit Guatemala die in de gevangenis zit omdat hij de natuur wilde beschermen en voor Mikita uit Oekraïne die zwaar werd mishandeld in de gevangenis en daar alleen maar zit omdat hij op het verkeerde moment op de verkeerde plek was.

Lees alle verhalen