write for rights

Write for Rights 2021

De grootste briefschrijfactie van Nederland is van start!

Ieder jaar komen we tijdens Write for Rights rond 10 december in actie voor mensen die onterecht vastzitten of worden bedreigd vanwege hun werk, mening of om wie ze zijn. We sturen honderdduizenden brieven naar koningen, ministers en presidenten en vragen hun een einde te maken aan onrecht. En dat werkt! Activisten komen vrij, onrecht stopt. Je kunt op allerlei manieren meedoen aan Write for Rights. Door zelf een schrijfactie te organiseren, thuis, in je stamkroeg of op je school – of online mee te doen.

Hier lees je alles over de mogelijkheden.

Kom op 10 december naar Amnesty’s online schrijfevenement

Ondanks de coronasituatie organiseren we dit jaar weer een spectaculair schrijfevenement. Dit keer niet op ons kantoor in Amsterdam, maar in een speciaal voor jou gebouwde online Write for Rights-wereld.

Je kunt vanuit je luie stoel genieten van alles wat je andere jaren op ons kantoor in Amsterdam kon beleven.

Wandel op 10 december vanaf 17:00 uur door de digitale gangen van het Amnesty-kantoor, laat je inspireren door activisten voor wie we in actie komen, ga in gesprek met Amnesty-medewerkers, luister naar muziek en schrijf zoals ieder jaar weer zoveel mogelijk (online) brieven!

Benieuwd wat je daar allemaal kunt ontdekken?

Bekijk het programma

Doe online mee met Write for Rights

Heb jij 1 minuut tijd? Onderteken dan hier een online brief voor een van de mensen voor wie we dit jaar in actie komen. Wij printen alle brieven uit en sturen ze naar overheden. Zo dwingen we hen tot verandering en veranderen we levens.

Het werkt echt. Samen kunnen we mensenlevens veranderen.

Doe nú mee.

Onderteken nu een brief!