De Russische oproerpolitie arresteert homorechtenactivist Daniil Grachev tijdens een Gay Pride-evenement in Sint-Petersburg in juni 2013
© Roma Yandolin / Getty Images

Steun Amnesty

Met jouw steun zet Amnesty International zich in voor de duizenden slachtoffers van mensenrechtenschendingen. Jouw steun geeft mensen vrijheid!
Bekijk hier de mogelijkheden.

Amnesty Zwitserland demonstreert tegen de voorgenomen executie van de Iraanse Sakineh Ashtiani
© Susanne Keller

Word lid

Jouw lidmaatschap maakt echt het verschil! Want hoe meer leden, hoe groter de druk op machthebbers, hoe meer resultaat. Doodvonnissen worden omgezet, discriminerende wetten worden aangepast, marteling stopt, daders worden berecht. En gewetensgevangenen komen vrij. Zonder jouw steun zijn zij nergens. Word je lid?

Word lid Waarom lid worden?

De Myanmarese studentenleiders Nandar Sitt Aung en Phyo Phyo Aung, die terecht staat, worden verwelkomd door hun familie.
© Ye Aung Thu / AFP / Getty Images

Schenken met belastingvoordeel

Een groot deel van uw bijdrage aan Amnesty kunt u terugontvangen via de belasting. Hoe? Door uw bijdrage vast te leggen als periodieke schenking. En wij zijn uiteraard zeer dankbaar dat we bij een periodieke schenking voor langere tijd op uw steun mogen rekenen. Daarmee kunnen wij ook in de toekomst strijden voor een rechtvaardige wereld.

De prominente Iraanse mensenrechtenactivist Nasrin Sotoudeh, vlak na haar vrijlating uit de gevangenis