Schrijfmarathon 2017

Vanaf half november tot en met 20 december kunnen leerlingen in heel Nederland in actie komen tijdens de Schrijfmarathon. We nodigen alle scholen uit hieraan mee te doen. Het opzetten van een schrijfactie op school is eenvoudig. En je krijgt volop hulp van ons.

Schrijfmarathon 2016

Voor wie

De basisscholen kunnen aan de slag met groetenkaarten voor de mensen voor wie we actievoeren. Dat is belangrijk. Want als ze weten dat er over de hele wereld mensen met ze meeleven, geeft ze dat kracht om vol te houden.

Leerlingen in het voortgezet onderwijs kunnen brieven schrijven aan de autoriteiten. Ze roepen hen op onmiddellijk in actie te komen om gevangenen vrij te laten, daders van marteling te berechten of discriminatie tegen te gaan.

Geef je op!

Schrijfpakket

Jij zorgt voor de leerlingen. Van ons ontvang je het gratis schrijfpakket met alle benodigde materialen voor een hele klas. Mocht je met meer klassen aan de slag gaan, dan ontvang je meer pakketten. In het pakket vind je achtergrondinformatie, een quiz, posters, pennen, voorbeeldbrieven of blanco groetenkaarten, een brievenbusje en meer.

Bestel actiemateriaal

Lees onze tips & trucs die je helpen bij het organiseren van een schrijfactie