Write for Rights 2022 - jaarlijkse schrijfactie van Amnesty International

Write for Rights

Schrijf een brief. Verander een Leven.

Tijdens Write for Rights komen we ieder jaar rond 10 december in actie voor mensen die onterecht vastzitten of worden bedreigd vanwege hun werk, mening of om wie ze zijn. We sturen honderdduizenden brieven naar koningen, ministers en presidenten en vragen hun een einde te maken aan onrecht. Ieder jaar levert dat succes op. Activisten komen vrij, discriminatie stopt, daders worden berecht.

Zo doe jij mee met de grootste briefschrijfactie van Nederland.

Kom naar Write for Rights in de buurt

Kijk hier waar er bij jou in de buurt een Write for Rights-evenement is en schrijf gezellig mee. Organiseer je zelf een Write for Rights-evenement? Zet jouw evenement ook op de kaart!

Naar de kaart

Of kom naar ons evenement in Amsterdam

Ook in het Amnesty-huis in Amsterdam gaan we weer samen brieven schrijven. We openen onze deuren voor iedereen, van 10:00 tot 22:00. Tijdens het schrijven kun je genieten van een gevarieerd programma en lekkere hapjes en drankjes.

Bekijk het programma

Schrijf thuis je brief

Er zijn allerlei manieren om mee te doen aan Write for Rights. Zo kun je bijvoorbeeld zelf thuis brieven schrijven, alleen of samen met je vrienden. Hiervoor hebben we een gratis thuisschrijfpakket ontwikkeld dat je vanaf 1 november hier eenvoudig kunt bestellen. In het pakket vind je alles wat je nodig hebt: uitleg over de actie en de mensen voor wie we schrijven, handige voorbeeldbrieven en natuurlijk pen en papier.

Bestel een schrijfpakketje voor thuis

Schrijf online

Heb je minder tijd maar wil je wel graag meedoen met Write for Rights, doe dan mee met de online schrijfactie. Het is heel eenvoudig: vul je gegevens in en klik op verzenden. Amnesty regelt daarna de verzending voor jou. Zo draagt jouw online brief dus ook echt bij aan de postzakken vol brieven waarmee we autoriteiten onder druk zetten. Snel én effectief.

Ja, ik doe mee
Write for Rights in een boekwinkel in Eindhoven

Organiseer een schrijfactie

Nodig mensen uit bij je thuis of regel een gezellige schrijflocatie. Wij helpen je met gratis materialen, promotie en advies. Je kunt ook een online Write for Rights organiseren. Schrijf je liever alleen? Bestel dan een thuisschrijfpakket. Kies wat bij jou past.