Write for Rights 2022 - jaarlijkse schrijfactie van Amnesty International

Write for rights

Ja, mijn school doet mee met Write for Rights!

Wil jij met jouw school het verschil maken voor dappere mensen in gevaar? Dan doe je natuurlijk mee aan Write for Rights op School.

Vanaf 20 november tot de kerstvakantie voeren we ieder jaar massaal actie voor mensen die uiterst oneerlijk worden behandeld. Dit jaar schrijven we brieven en kaarten om mensen vrij te krijgen die onterecht gevangenzitten omdat ze vreedzaam demonstreerden. Ook tienduizenden scholieren en studenten komen ieder jaar in actie. Ze schrijven grote aantallen brieven om onrecht aan te kaarten. Samen hebben we al veel bereikt. Dit jaar voeren we actie voor vijf mensen.

Als (gast)docent kun je met jouw klas meedoen met Write for Rights op School. Een schrijfactie op school organiseren is niet moeilijk.

• Met gratis materialen maak jij als (gast)docent van jouw schrijfactie in een handomdraai een succes. Als je je aanmeldt, ontvang je de materialen (in november) automatisch.
  • Ben jij docent, maar besteed je de les over Write for Rights liever uit aan een gastdocent? Onze gastdocenten geven graag kosteloos een gastles op jouw school en begeleiden de leerlingen bij het schrijven van de brieven- en kaarten.
  • Heb je als docent een gastles aangevraagd? Vergeet dan niet om zelf de materialen te bestellen.
  • Als je aangeeft met hoeveel klassen en hoeveel leerlingen je meedoet, stelt Amnesty een schrijfpakket op maat voor je samen.