Amnesty voor en door jongeren

Jouw kans om iets bij te dragen, op de manier die bij jou past!

Amnesty doet ertoe in deze wereld, maar we zijn pas echt relevant als we inclusiever worden! Want iedereen is welkom bij Amnesty. En daarmee bedoelen we echt iedereen. Het jongerenteam van Amnesty is keihard op zoek naar jonge mensen die mee willen denken. Op wat voor manier dan ook. Dat kan kort in een Denktank, maar ook voor langere termijn in ons Jongerenpanel. Het gaat erom dat het bij jou past!

Alle jongeren zijn welkom! Join the movement

We richten ons op jongeren van alle levels. We richten ons op alle jongeren, ongeschoold, praktisch geschoold, theoretisch geschoold, of aan het werk. Het maakt ons helemaal niet uit. We vinden wel een plekje voor je binnen onze beweging. En, ben jij student op een mbo? Jou hebben we extra hard nodig! We hebben grote plannen met jullie.

Nieuwsgierig? Stuur een mail naar: jongeren@amnesty.nl en we leggen je graag uit wat de mogelijkheden zijn om mee te denken over mensenrechten, activisme en nog veel meer.

© Amnesty International

Maak kennis met onze jongerenambassadeurs

We voelen ons heel jong bij Amnesty, maar we zijn het niet meer allemaal. En daarom werken we op dit moment nauw samen met twee toppers van jongerenambassadeurs: Akram (20) en Cloud (24). Zij maken deel uit van het jongerenteam en geven gevraagd en ongevraagd advies. Ze zijn ook betrokken bij het schrijven van strategieën, bij doelgroeponderzoek en ze voeren gesprekken met iedereen die ertoe doet.

Akram en Cloud leren je graag kennen. Stuur een e-mail als je in gesprek wilt met deze toppers: a.achacboun@amnesty.nl of c.meijer@amnesty.nl

Denktanks, gelukkig niet alleen om te denken..

In een Denktank wordt getest en geleerd en worden gaandeweg ideeën ontwikkeld met als doel zoveel mogelijk jongeren te bereiken met activisme. Want we hebben gemerkt dat jongeren graag themagericht werken, zodat ze zich nog beter kunnen focussen op kwesties die voor hen van belang zijn. Discriminatie, LHBTI-rechten of juist iets heel anders, laat het ons vooral weten! We nemen het graag mee in onze Denktanks en zetten er een flinke boom over op met jongeren uit het hele land.

De volgende Denktank is donderdag 2 februari (avond) en gaat over etnisch profileren. Vind je het interessant om hierbij te zijn, stuur dan een mail naar: jongeren@amnesty.nl.

Meer doen? Join ons Jongerenpanel!

Wil je een stapje verder? En naast het meedenken op het gebied van bestuur en besluitvorming, ook input geven over de manier waarop we campagne voeren en anderen mobiliseren? Kom dan vooral bij het Jongerenpanel. In het Jongerenpanel betrekken we je bij alle stadia van ons werk, van A tot Z. Het is ook leerzaam (je krijgt coaching en trainingen) en fun! Zo vertegenwoordig je Amnesty op toffe events, krijg je toegang tot een groot jongerennetwerk en mag je zelf events bedenken en helpen organiseren. Denk mee, maar beslis vooral ook mee, en vertel ons maar eens hoe het nou echt zit!

De volgende meeting met het Jongerenpanel is 4 maart. Wil je hierbij zijn, meld je dan aan via het aanmeldformulier.

Join het Jongerenpanel!

Schrijf je NU in voor het panel op 4 maart!

Ja, ik doe mee