Amnesty voor en door jongeren

Jouw kans om iets bij te dragen, op de manier die bij jou past!

Amnesty doet ertoe in deze wereld, maar we zijn pas echt relevant als we inclusiever worden! Want iedereen is welkom bij Amnesty. En daarmee bedoelen we echt iedereen. Het jongerenteam van Amnesty is keihard op zoek naar jonge mensen die mee willen denken. Op wat voor manier dan ook. Dat kan kort in een denktank, maar ook voor langere termijn in ons jongerenpanel. Het gaat erom dat het bij jou past!

Meld je aan voor updates via WhatsApp Check ook onze TikToks
© © Pierre Crom

Alle jongeren zijn welkom! Join the movement

We richten ons op alle jongeren, ongeschoold, praktisch geschoold, theoretisch geschoold, of aan het werk. Het maakt ons helemaal niet uit. We vinden wel een plekje voor je binnen onze beweging. En, ben jij student op een mbo? Jou hebben we extra hard nodig! We hebben grote plannen met jullie.

Nieuwsgierig? Stuur een e-mail naar: jongeren@amnesty.nl en we leggen je graag uit wat de mogelijkheden zijn om mee te denken over mensenrechten, activisme en nog veel meer.

Maak kennis met Aanstekers!

Jongeren zijn de toekomst! Daarom is het belangrijk dat wij worden betrokken bij het werk van Amnesty. We hebben een duidelijke rol in de organisatie. Bijvoorbeeld bij de Aanstekers. Dit is een groep met jongeren die al actief zijn binnen Amnesty, bijvoorbeeld als stagiaire of als jongerenpanellid. Aanstekers vormen het communicatieteam van het jongerenproject. Ze komen regelmatig bij elkaar om mensenrechten onder de aandacht te brengen bij jongeren en om jongeren te activeren om mee te doen aan acties. Zo voeren we bijvoorbeeld samen met scholieren en MBO-studenten actie voor gevangenen in het buitenland of gaan we met MBO-studenten in gesprek over etnisch profileren. Natuurlijk doen we ook aan TikTok! Daar proberen we jongeren te bereiken met humor en trends. Wil jij in contact komen met Aanstekers? Mail dan naar: jongeren@amnesty.nl Of wil je zelf een Aansteker worden? Check dan hier onze stage vacatures.

Het jongerenpanel van Amnesty

Maak kennis met het jongerenpanel van Amnesty Nederland. Naast meedenken op het gebied van bestuur en besluitvorming, geeft het panel ook input over de manier waarop we campagne voeren en anderen mobiliseren. In het jongerenpanel betrekken we de panelleden bij alle stadia van ons werk, van A tot Z. Het is ook leerzaam (wij krijgen coaching en trainingen) en natuurlijk is het ook fun! Zo vertegenwoordigen we Amnesty op toffe events, krijgen we toegang tot een groot jongerennetwerk en mogen we zelf events bedenken en organiseren. Kortom, wij denken mee, maar beslissen natuurlijk ook mee, want de jongeren weten hoe het echt zit!

Heb je nog vragen over het jongerenpanel of zin om iets samen te starten? Stuur dan een e-mail naar: a.achahboun@amnesty.nl