Gastlessen

Een gastdocent bij jou in de klas?

Van Nijmegen tot Groningen en van Culemborg tot Middelburg: in het hele land hebben wij vrijwillige gastdocenten die lessen over verschillende mensenrechtenthema’s verzorgen op het po, vo en mbo.

Vraag een gastles aan

Wat is een gastles?

Tijdens een gastles behandelt de gastdocent een mensenrechtenthema aan de hand van een van onze lespakketten. Leerlingen leren niet alleen over mensenrechten, maar worden ook bewust gemaakt van hun eigen rechten. Dit doen we zo interactief mogelijk, met een divers aanbod aan opdrachten.

Mogelijkheden voor een gastles

Het is voor ons belangrijk dat de gastles aansluit bij de doelgroep. Daarom vindt er altijd een voorgesprek plaats tussen de gastdocent en de school. Heb je een specifiek thema dat je behandeld zou willen zien? Of moet de gastles in een bepaalde context worden gegeven? Dan horen we dat ook graag.

Amnesty International Nederland Gastdocentendag

Uit de eerste hand

Gastdocenten komen vaak met bijzondere verhalen thuis. Zo brengen onze materialen gesprekken op gang en voeren leerlingen zich geïnspireerd om actie te gaan voeren voor mensenrechtenverdedigers die wel een hart onder de riem kunnen gebruiken. Op deze pagina zullen we spoedig een mooi ervaringsverhaal delen van een van onze gastdocenten.

Write for Rights at School in het Museum of Humanity in Zaandam

Vraag een gastles aan

Ben je enthousiast geworden en wil je een gastles aanvragen? Vul dan onderstaand formulier in. Als je minimaal 10 weken van tevoren een aanvraag doet, dan is de kans het grootst dat we een gastdocent voor je kunnen vinden.

Keep up with our activities on instagram for students!