Stuur een kaartje naar activisten en deel de liefde rond Valentijnsdag

Wil je rond Valentijnsdag met jouw klas de liefde delen en iets goed doen voor de mensenrechten? Stuur dan een kaartje naar activisten die jouw steun nodig hard nodig hebben

De Chinese activiste Sophia Huang Xueqin hielp slachtoffers van seksueel geweld. En ook activist Wang Jianbing steunde mensen met een handicap of een ziekte. Het is bijna niet te geloven, maar omdat ze dat deden, zitten ze nu in de gevangenis. Ze zijn aangeklaagd voor het bedreigen van de Chinese staat. Ze kunnen een gevangenisstraf van 5 jaar, of zelfs langer, krijgen.

Amnesty International komt in actie en roept de regering van China op om Sophia en Wang Jiangbing onmiddellijk vrij te laten. Om hen een extra steuntje in de rug te geven en te laten weten dat we aan hen denken, hebben we dit jaar een Valentijnsactie voor deze twee activisten. Met je klas kan je een kaartje aan hen schrijven en deze versieren met stickers op een eigen tekst of tekening.

Kom met jouw klas in actie en deel de liefde door kaarten te schrijven. Bestel nu het lesmateriaal!