Ana Maria uit Brazilië wil onmiddellijk gerechtigheid voor haar zoon, Pedro Henrique. Hij streed tegen politiegeweld en werd vermoord. De verdachte politieagenten lopen nog vrij rond.

Schrijf een brief voor Ana Maria

Kom met je school of klas in actie door een brief te schrijven naar Ana Maria Santos Cruz.

De inschrijvingen voor Write for Rights op School zijn weer begonnen! Elk jaar, rond december, wordt de aandacht gevestigd op vijf cases, waarvan de mensenrechten op grove wijze worden geschonden.Dit jaar wordt er voor Ana Maria Santos Cruz uit Brazilië geschreven. De zoon van Ana Maria, Pedro Henrique, streed tegen racisme en politiegeweld. Dat heeft hij met de dood moeten bekopen: agenten vermoorden hem thuis.. Ana Maria wil dat de moord op haar zoon wordt onderzocht, en de daders worden berecht. De agenten die worden verdacht van de moord op Pedro Henrique werken nog steeds bij de politie. Ana Maria wordt zelf ook bedreigd, maar ze geeft de strijd niet op. De officier van justitie moet snel een onafhankelijk en onpartijdig onderzoek starten.

Ana Maria kan de hulp van jou en je klas goed gebruiken! Meld je dus nu aan via deze link