© Privefoto

Leerlingen

Amnesty zet zich in voor mensenrechten. We komen op tegen onrecht met onderzoek, acties, handtekeningen inzamelen en brieven sturen. Ook jij kan ons daarbij helpen. Hoe? Door je spreekbeurt of werkstuk over ons te houden, een actie te organiseren of maatschappelijke stage te lopen. Je kunt de materialen gratis bij ons bestellen.

Spreekbeurt en werkstuk

We helpen je graag bij het maken van je spreekbeurt of werkstuk. We hebben informatie en filmpjes over de volgende onderwerpen:

• © Amnesty International

Ammnesty International

• Demonstratie Istanbul 10
    © Amnesty International

Vrije meningsuiting

• Migranten op een overvolle boot in de Middellandse Zee in mei 2016.
    © Italian Navy / Marina Militare / Anadolu Agency / Getty Images

Vluchtelingen