© Privefoto

Leerlingen

Amnesty zet zich in voor mensenrechten. We komen op tegen onrecht met onderzoek, acties, handtekeningen inzamelen en brieven sturen. Ook jij kan ons daarbij helpen. Hoe? Door je spreekbeurt of werkstuk over ons te houden, een actie te organiseren of maatschappelijke stage te lopen.

Spreekbeurt en werkstuk

Natuurlijk helpen we je bij het maken van je spreekbeurt of werkstuk. We hebben informatie en filmpjes over de volgende onderwerpen:

Als je een keuze hebt gemaakt, vul dan het contactformulier in en je krijgt een mooi pakket thuisgestuurd. Dit is geheel gratis! Wil je op een andere manier kennismaken met mensenrechten? Doe dan het spel Muthuku’s.

Bestel hier informatie voor je spreekbeurt of werkstuk

We hebben ook handige filmpjes gemaakt over kinderrechten en hoe dit er wereldwijd aan toegaat. Je kunt deze filmpjes laten zien in de klas, tijdens je spreekbeurt of als onderdeel van jouw werkstuk. Ze zijn ook kosteloos op DVD verkrijgbaar via jongeren@amnesty.nl

Bekijk hier de filmpjes over kinderrechten

Maatschappelijk stage

Ben je op zoek naar een maatschappelijke stage? Dan ben je bij ons aan het goede adres. Je begint altijd met een e-learning en kiest daarna voor de MAS die bij je past. Ga jij een gastles verzorgen op je oude basischool? Of organiseer je liever een schrijfactie? Heb je zelf een spannende actie bedacht voor Amnesty? Laat het ons weten, dan kijken wij of we je kunnen helpen bij de uitvoering. Bijna alles kan, behalve stage lopen op ons kantoor. Maar geloof ons: dat zou je ook maar saai vinden.

Sluit je aan bij het jongerenactienetwerk

Meld je aan

< Terug naar overzichtspagina