© Privefoto

Leerlingen

Amnesty zet zich in voor mensenrechten. We komen op tegen onrecht met onderzoek, acties, handtekeningen inzamelen en brieven sturen. Ook jij kan ons daarbij helpen. Hoe? Door je spreekbeurt of werkstuk over ons te houden, handtekeningen te verzamelen voor onze jongerenpetities of maatschappelijke stage te lopen. Je kunt alle materialen gratis bij ons bestellen.

Organiseer een eigen Write for Rights op jouw school!

Doe mee met jouw klas

Filmpjes en informatie voor jouw werkstuk of spreekbeurt

We helpen je graag bij het maken van je spreekbeurt of werkstuk. We hebben informatieboekjes en filmpjes over verschillende onderwerpen. Je kunt de boekjes downloaden of gratis bestellen, en van de filmpjes kun je fragmenten laten zien op het digiboard.

Amnesty International

educatie spreekbeurt

Dat Amnesty International opkomt voor de rechten van de mens wist je misschien wel. Maar hoe doen we dat? Hoe…

• Demonstratie Istanbul 10

Vrij om te zeggen wat je denkt

educatie spreekbeurt

Jouw spreekbeurt over vrije meninsuiting? Amnesty heeft een informatieboekje gemaakt waar alles in staat wat je moet weten.  Je hebt…

• Migranten op een overvolle boot in de Middellandse Zee in mei 2016.

Vluchtelingen

• Kinderrechten

• Discriminatie

• Voormalige Congolese kindsoldaat

Kindsoldaten

• Kinderarbeid

educatie spreekbeurt

Schrijf een groetenkaart aan een activist!

Dit is de kans voor jouw klas om in actie te komen en onderdrukte activisten te steunen. Bestel de GRTZ! en schrijf persoonlijke kaartjes aan mensen die jouw steun hard kunnen gebruiken. Tekenen mag ook!

Een van de GRTZ! kaarten kan geschreven worden aan Jorge. Zijn zoon Ricardo werd bij een potje voetbal door vier mannen vermoord. Jorge probeert de daders in de gevangenis te krijgen, maar zijn familie is nog steeds niet veilig en ze moeten telkens verhuizen. Stuur een berichtje om ze te steunen en te laten weten dat je aan ze denkt!

Bestel de  GRTZ!
Amnesty-medewerkers op het kantoor in Amsterdam