© Privefoto

Leerlingen

Amnesty zet zich in voor mensenrechten. We komen op tegen onrecht met onderzoek, acties, handtekeningen inzamelen en brieven sturen. Ook jij kan ons daarbij helpen. Hoe? Door je spreekbeurt of werkstuk over ons te houden, een actie te organiseren of maatschappelijke stage te lopen. Je kunt de materialen gratis bij ons bestellen. En, je kunt je ook opgeven voor het jongeren actieweekend: Checkpoint Changemakers!

Spreekbeurt en werkstuk

We helpen je graag bij het maken van je spreekbeurt of werkstuk. We hebben informatie en filmpjes over de volgende onderwerpen:

• Amnesty International
    © Amnesty International

Ammnesty International

• Demonstratie Istanbul 10
    © Amnesty International
    Spreekbeurt en werkstuk

Vrij om te zeggen wat je denkt

• Migranten op een overvolle boot in de Middellandse Zee in mei 2016.
    © Italian Navy / Marina Militare / Anadolu Agency / Getty Images

Vluchtelingen

• © Sanjit Das / Panos

Kinderrechten

• © LAWILINK / Amnesty International

Discriminatie

• Voormalige Congolese kindsoldaat
    © Mads Nissen / Panos / HH

Kindsoldaten

• © Tom Stoddart / Getty Images

Kinderarbeid

Schrijf een groetenkaart aan een activist!

De nieuwe GRTZ! kaarten zijn binnen! Dit is de kans voor jou en jouw klas om in actie te komen en onderdrukte activisten te steunen. Bestel de GRTZ! en schrijf persoonlijke kaartjes aan mensen die jouw steun hard kunnen gebruiken. Tekenen mag ook!

Een van de GRTZ! kaarten kan geschreven worden aan Aser Mohamed uit Egypte.  Hij is pas 14 jaar en heeft een gevangenisstraf van 15 jaar gekregen. Dit alles volledig onterecht. Hij kan jullie steun en support goed gebruiken!

Bestel de  GRTZ!
Amnesty-medewerkers op het kantoor in Amsterdam