Leerlingen

Wij zijn op zoek naar Write for Rights Warriors!

Wil jij opkomen voor mensenrechtenverdedigers of er zelf eentje worden? Amnesty wacht met smart op jou! Mobiliseer jouw school om samen in actie te komen voor de grootste actie van Amnesty International: WRITE FOR RIGHTS!  In een weekend vol activisme, workshops en lol voor jongeren tussen 12 en 18 jaar  stomen we je klaar om op jouw school aan de slag te gaan voor mensen die onze steun nodig hebben!

Maak het verschil met jouw klas!

Geef je NU op voor Write for Rights Warriors

Filmpjes en informatie voor jouw werkstuk of spreekbeurt

We helpen je graag bij het maken van je spreekbeurt of werkstuk met  informatieboekjes en filmpjes over verschillende onderwerpen. Je kunt de boekjes downloaden of gratis bestellen, en van de filmpjes kun je fragmenten laten zien op het digiboard.

• Amnesty ondersteunt vier Nigeriaanse weduwen die in Den Haag een rechtszaak aanspanden tegen Shell voor ,edeplichtigheid aan de executie van hun echtgenoten: de Ogoni Nine, 12 februari 2019.

Amnesty International

educatie spreekbeurt

Dat Amnesty International opkomt voor de rechten van de mens wist je misschien wel. Maar hoe doen we dat? Hoe…

• Actie campagne #letstalkaboutyes

Vrij om te zeggen wat je denkt

educatie spreekbeurt

Jouw spreekbeurt over vrije meningsuiting? Amnesty heeft een informatieboekje gemaakt waar alles in staat wat je moet weten.  Je hebt…

• Migranten op een overvolle boot in de Middellandse Zee in mei 2016.

Vluchtelingen

• Kinderrechten

• Discriminatie

• Voormalige Congolese kindsoldaat

Kindsoldaten

• Kinderarbeid

educatie spreekbeurt

Schrijf een groetenkaart aan een activist!

Dit is de kans voor jouw klas om in actie te komen en onderdrukte activisten te steunen. Bestel de GRTZ! en schrijf persoonlijke kaartjes aan mensen die jouw steun hard kunnen gebruiken. Tekenen mag ook!

Een van de GRTZ! kaarten kan geschreven worden aan Jorge. Zijn zoon Ricardo werd bij een potje voetbal door vier mannen vermoord. Jorge probeert de daders in de gevangenis te krijgen, maar zijn familie is nog steeds niet veilig en ze moeten telkens verhuizen. Stuur een berichtje om ze te steunen en te laten weten dat je aan ze denkt!

Bestel de  GRTZ!
Amnesty-medewerkers op het kantoor in Amsterdam