© Amnesty International

Activisten Amnesty Gender Teams

Amnesty International werkt voor mensenrechten. Die waarborgen vrijheid, gelijkheid en rechtvaardigheid. Amnesty doet onderzoek, voert actie en steunt verdedigers van mensenrechten wereldwijd. Wij zoeken collega’s die diversiteit en inclusie belangrijk vinden. In Nederland telt de organisatie ruim 260.000 leden en donateurs. Op het kantoor in Amsterdam werken 120 betaalde medewerkers en 40 vrijwilligers.

De Amnesty Gender Teams zetten zich in voor verschillende onderwerpen in Nederland. Zij werken onder andere aan het voorkomen van seksueel geweld onder studenten. Dit doen zij bij 21 hoger onderwijs instellingen in het land. Samen met deze instellingen zorgen zij ervoor dat er 6 punten uit het LetsTalkAboutYes manifest uitgevoerd worden. Daarnaast werken de Amnesty Gender Teams aan het niet strafbaar stellen van abortus in Nederland. Zij komen op voor de rechten van sekswerkers en ter bescherming van slachtoffers van seksueel geweld onder vluchtelingen.

De teams zijn op zoek naar nieuwe activisten voor de volgende steden: Leiden, Delft, Amsterdam, Maastricht, Groningen, Tilburg, Utrecht, Wageningen en Den Haag.

Wij zoeken collega’s voor een vrijwillige functie voor gemiddeld 2 – 4 uur per week.

Wie ben je?

• Je bent gewend om je handen uit de mouwen te steken
  • Je houdt van verantwoordelijkheid en bent niet bang deze te nemen
  • Je houdt ervan om onderdeel te zijn van een team
  • Je hebt affiniteit met het thema gender of wil er meer over leren

Wat doe je?

Als activist bij een lokaal Amnesty Gender Team heb je verschillende taken:

• Voeren van gesprekken met hoger onderwijs instellingen
  • Ontwikkelen van acties om meer aandacht te vragen voor gender thema’s
  • Uitvoeren van acties samen met je team
  • Verantwoordelijk voor een specifieke deeltaak in je team
  • Aanwezigheid en commitment aan je team
  • Volgen van Amnesty-trainingen

Wat biedt Amnesty?

• Je wordt onderdeel van de Amnesty Gender Teams en doet ervaring op met acties organiseren
  • Ontwikkeling van jouw kennis en vaardigheden dmv trainingen over organizing, campagnevoeren en storytelling
  • Begeleiding door coaching van een activistenleider en regelmatig contact
  • Veel ruimte voor eigen ideeën
  • Onkostenvergoeding

Ben jij de activist die graag samen met een team actief aan de slag wil gaan op thema’s van gender en mensenrechten? Wil jij een verschil maken en meer leren over deze thema’s?

Vul dan hieronder het aanmeldformulier. Een korte motivatie is voldoende. Indien je geen standaard CV hebt geef dan een korte beschrijving van jouw relevante werkervaring.