Gastdocent bij het Cosmicuscollege in Amsterdam
© Amnesty International

Gastdocenten

Iets meer dan vijfhonderd gastdocenten staan klaar om gastlessen te verzorgen op basisscholen en in het voortgezet onderwijs. Zij geven jaarlijks les aan meer dan 70.000 leerlingen. Ook gastdocent worden? Graag! Wij kunnen er altijd meer gebruiken.

Na afronding van een intensieve tweedaagse training kun je aan de slag. Als je eenmaal gastdocent bent, maak je deel uit van ons netwerk en nodigen we je uit voor de conferentie mensenrechteneducatie die we jaarlijks organiseren. Daarnaast kun je lesmateriaal bestellen (Basisonderwijs en Voortgezet onderwijs) en aanvullend materiaal voor gastdocenten (evaluatieformulieren, onze toolkit en mooie visitekaartjes om uit te delen).

Wat moet ik kunnen?

Onderwijservaring is geen vereiste om gastdocent te worden. Enthousiasme en leergierigheid wel. Onze gastdocenten zijn aanpakkers die het leuk vinden om met kinderen en jongeren te werken. Daarnaast bouwen zij een eigen scholennetwerk op om lessen te geven. Twijfel je of het gastdocentschap bij je past? Neem dan contact met ons op.

Conferentie mensenrechteneducatie: Draaiboek Dialoog

Mensenrechten staan onder druk, ook in Nederland. Tijd om mensenrechten weer goed op de agenda te zetten in de klas, op het werk en in onze eigen huiskamers.  Doe mee aan de mensenrechtendialoog in onze eigen Amnesty-huiskamer. Op zaterdag 17 juni 2017 wordt de jaarlijkse conferentie voor gastdocenten georganiseerd in het Amnesty-huis in Amsterdam aan de Keizersgracht 177 van 10.30 tot 16.30 uur.

Meld je aan