© Amnesty International (foto: Karen Veldkamp)

Collectecoördinator, dit is goed om te weten

De collectecoördinatoren vormen de spil van onze landelijke collecte. Zij zorgen jaarlijks voor een enorme som geld voor ons mensenrechtenwerk. Om onze onafhankelijkheid te kunnen garanderen, nemen we voor onze acties en onderzoek geen geld aan van de overheid of van politieke en religieuze groeperingen. Daarom is de collecte zo belangrijk.

Als coördinator ben je verantwoordelijk voor de collecte in jouw collectegebied. Je zorgt voor de planning en de looproute voor collectanten in jouw collectegebied. Andere belangrijke taken zijn:

• Het uitdelen (en weer innemen) van de collectebussen aan de collectanten.
  • Aanspreekpunt voor de collectanten in jouw collectegebied.
  • Het tellen van de opbrengst.
  • Het verzorgen van de bijbehorende administratie.

Is het collectegebied erg groot, dan kan de collecte-coördinator hulp krijgen van een wijkhoofd, die de organisatie in een deel van het gebied organiseert.

Contact Meld je aan

.

Enquête collectecoördinatoren 2019

Hieronder vind je vier van de vragen van de enquête die we hielden onder onze collectecoördinatoren. Benieuwd naar alle antwoorden? De complete enquête vind je hier.

7,2

Dit cijfer gaven de collectecoördinatoren aan de organisatie van de enquête 2019

65%

van de collectecoördinatoren vindt een portal om online collectezaken te regelen een goed idee

77%

van de collectecoördinatoren vindt onze nieuwsbrieven nuttig

45%

Voor 45% van de collectecoördinatoren had het presentje dat ze van Amnesty kregen niet echt gehoeven. "Geef dat geld liever aan de doelen van Amnesty."