© Amnesty International

Start jouw inzamelingsactie voor de Write for Rights

Zoals elk jaar klimmen in december duizenden mensen in de pen om mensen die onrecht zijn aangedaan een hart onder de riem te steken, of overheden onder druk te zetten. Dit leidt jaarlijks tot honderdduizenden prachtige steunbetuigingen en oproepen aan overheden om verandering teweeg te brengen. Je kunt je vast voorstellen dat het ontzettend veel geld kost om al die brieven op de plek van bestemming te krijgen en bijvoorbeeld de mensen voor wie we schrijven bij te staan. Daarom is het dit jaar voor het eerst mogelijk om een inzamelingsactie te starten voor je deelname aan de Write for Rights!

Hoe werkt het? Start je actie

© Amnesty International

Hoe het werkt

Het is eigenlijk heel simpel. Klik op “start jouw actie” en creëer in 2 minuten je eigen actiepagina. Deel deze vervolgens met je vrienden, familie en collega’s via whatsapp of email en schrijf een leuk berichtje met de vraag of ze je willen sponsoren. Dit kan bijvoorbeeld per geschreven brief of per geschreven uur, maar wellicht heb jij zelf wel hele andere of leukere ideeën om geld in te zamelen voor je deelname aan de Write for Rights. Elke inzamelingsactie, groot of klein, ludiek of juist knotsgek vinden wij fantastisch en we zijn blij met elke bijdrage! Kom je er niet helemaal uit? Neem dan contact op met Nadia Smit: n.smit@amnesty.nl. Wij helpen je graag om je actie tot een succes te maken.

Start je actie

Doe je met school of klas mee aan de Write for Rights?

Aanmelden scholen en klassen

Laat je inspireren

• Write for Rights 2020

Dion Hilberink

Wij komen in actie met onze school want samen kunnen we ervoor zorgen dat regeringen en bedrijven die mensenrechten schenden, hiermee stoppen.

• Groep 8 Basisschool de Vlinder

Het is oneerlijk dat mensen worden gediscrimineerd of onterecht gevangen worden gezet. Wij willen hier iets tegen doen. We gaan zoveel mogelijk brieven en kaarten schrijven om hier een einde aan te maken.

• Fearless Collective x Amnesty International - Unclenching Our Fists

Roland

Ik doe mee aan de Write for Rights, het jaarlijkse schrijfevenement van Amnesty International, om zo mensen in nood te helpen. Wil je meehelpen? Sponser mij dan met een kleine gift. Dankje!