© Amnesty International

Word jij collecte-coördinator of wijkhoofd?

Amnesty is altijd op zoek naar mensen die mee willen helpen met het organiseren van de collecte in hun stad of dorp. Dat is leuk en dankbaar werk. De komende collecte vindt plaats van 10 maart tot en met 16 maart 2024. Dan gaan er weer duizenden collectanten de straat op om geld in te zamelen voor Amnesty. Een goede organisatie en coördinatie zijn daarbij onontbeerlijk.

Coördinatoren

De lokale organisatie van de collecte wordt verzorgd door collecte-coördinatoren, die bij grote collectegebieden ondersteund wordt door een wijkhoofd. De werkzaamheden van een coördinator en het wijkhoofd bestaan onder meer uit het bellen van de collectanten, het bestellen, uitdelen en innemen van de collectematerialen en het maken van een planning. De coördinator is daarnaast ook verantwoordelijk voor het verzamelen en afstorten van de opbrengsten.

De collecte, van groot belang

De collecte is een onmisbare bron van inkomsten voor Amnesty. Amnesty is onpartijdig en onafhankelijk. Om die onafhankelijkheid te kunnen garanderen nemen we voor onze acties en onderzoek geen geld aan van de overheid of van politieke en religieuze groeperingen. Daarom is de collecte zo belangrijk.

Meer informatie

Wil je meer weten of heb je nog een vraag? Lees dan de informatie voor collectanten of bekijk de pagina speciaal voor de collecte-coördinator.

Aanmelden

Zie jij het zitten om de colecte in jouw woonplaats te coördineren? Meld je dan nu meteen aan. We horen graag van je!

Aanmelden als collecte-coördinator

Gegevens
Aanhef(Verplicht)
Optin
Geboortedatum(Verplicht)
De geboortedatum hebben wij nodig om te kunnen voldoen aan alle voorwaarden van de collectevergunning.
Adresgegevens
Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.