Amnesty-collecteweek 5-11 maart 2017

Collecte

In 2016 gingen in heel Nederland 17.000 collectanten langs de deuren en werd ruim € 1,45 miljoen opgehaald. De collecte is een belangrijke bron van inkomsten voor Amnesty. Met de opbrengst van de collecte kunnen we de strijd tegen mensenrechtenschendingen voortzetten. Help je mee?

Online collectebus

Wist je dat het dit jaar ook mogelijk is om het hele jaar door online te collecteren voor Amnesty? Zo kun je heel eenvoudig je online vrienden om een kleine bijdrage vragen in de strijd voor mensenrechten. Maak nu jouw online collectebus.

Word collectant

Als collectant kun je zelf bepalen hoeveel tijd je wil investeren. De meeste collectanten lopen in hun eigen straat of buurt. Het kost je zon twee uur van je tijd. Wil je meer informatie? Kijk dan op onze infopaginaOf meld je direct aan als collectant!

Word collectecoördinator

Wil je liever niet zelf collecteren, maar toch meehelpen met de collecte? Dat kan ook. We zoeken elk jaar organisatoren die ervoor zorgen dat alles soepel verloopt. Je verdeelt de straten, belt de collectanten om afspraken te maken over de collectebus, telt en stort het opgehaalde geld en je hebt enkele administratieve taken. Dit kost je 3 tot 5 uur van je tijd. Meld je aan!

‘Voor mij betekent Amnesty: respect voor mensen

Roel Klinkers uit Maastricht collecteert dit jaar voor de derde keer. ‘Ik ben al lang donateur van Amnesty en zon drie jaar geleden heb ik me aangemeld voor de collecte. Ik vind van alle goede doelen Amnesty het belangrijkste. Vrijwel alle ellende op de wereld begint ermee dat basisrechten niet worden gerespecteerd. En daar vecht Amnesty voor: respect voor mensenrechten, respect voor mensen.

Opbrengst 2016

€1500000