Write for Rights op School komt dit jaar in actie voor deze vijf mensen en organisaties. Stuur online een kaart met jouw persoonlijke groet.

Bernardo

Bernardo Caal Xol uit Guatemala verzette zich tegen de bouw van twee waterkrachtcentrales die de heilige rivier van zijn volk bedreigde. Hij werd opgepakt en tot meer dan 7 jaar gevangenisstraf veroordeeld. We vinden dat hij onmiddellijk moet vrijkomen. We sturen Bernardo kaartjes om hem te laten weten dat we aan hem denken. Doe je mee?

Schrijf hier online een kaartje naar Bernardo!

Mikita

Tot vorig jaar had Mikita uit Belarus nog een heel gewoon leven. Hij was 16 jaar en net als veel andere jongeren speelde hij Minecraft, luisterde naar rap en was lekker aan het rondcrossen op zijn BMX. Maar de komende 5 jaar zit hij in een jeugdgevangenis. Omdat hij op het verkeerde moment op de verkeerde plek was. Schrijf je een kaart naar Mikita om te zeggen dat je aan hem denkt?

Schrijf hier online een kaartje naar Mikita!

Sphere

De afgelopen jaren is de Oekraïense organisatie Sphere tientallen keren aangevallen door groepen die tegen lhbti’ers zijn. Anna en Vira van Sphere doen hier telkens aangifte van, maar de politie heeft nog nooit iemand ter verantwoording geroepen. Lhbti’ers voelen zich daardoor onveilig. Ze kunnen daarom wel wat steun van ons gebruiken. We hebben jouw hulp nodig, schrijf mee en laat weten dat je ze dapper vindt!

Schrijf hier online een kaartje naar Sphere!

Janna

Janna  wil een gewone jeugd. Maar de Palestijnse tiener woont op de door Israël bezette Westelijke Jordaanoever, waar ze systematisch wordt gediscrimineerd. Het Israëlische leger gebruikt regelmatig grof geweld in haar dorp. Daarbij vallen doden en gewonden. Janna maakt daar filmpjes van en zet die online. Daardoor wordt ze met de dood bedreigd. We sturen Janna kaartjes om te weten dat we haar steunen. Doe je mee?

Schrijf hier online een kaartje naar Janna!

Ciham

Ciham Ali probeerde toen ze 15 was Eritrea te ontvluchten. Maar ze werd gearresteerd en 9 jaar later weet nog steeds niemand waar zij is. Het lijkt erop dat haar arrestatie te maken heeft met haar vader, die ervan verdacht wordt dat hij een staatsgreep steunde. We schrijven kaartjes naar Cihams familie, die haar al die tijd al moet missen. Schrijf je mee?

Schrijf hier online een kaartje naar Ciham!

Kom met je leerlingen in actie tegen onrecht over de hele wereld

Write for Rights op School

DOE MEE