Al 27 jaar in Amerikaanse dodencel

Al 20.281 e-mails verstuurd

Vele fouten in de rechtsgang

Rocky Myers zit in de Amerikaanse staat Alabama al 27 jaar in een cel op zijn executie te wachten. Hij kreeg de doodstraf omdat hij bij een inbraak een vrouw zou hebben vermoord. Er is geen forensisch bewijs dat hij de dader is en de getuigenverklaringen rammelden. Ook werd er geen rekening mee gehouden dat hij een verstandelijke beperking heeft.

Roep de gouverneur van Alabama op om de doodstraf van Rocky Myers te herroepen en zijn rechtszaak te heropenen.

Myers heeft altijd beweerd onschuldig te zijn. Rocky’s proces en veroordeling had een racistische ondertoon. Zo werd hij vertegenwoordigd door een advocaat die connecties had met de Ku Klux Klan en maakte het verdedigingsteam gebruik van racistische scheldwoorden. Ook vertelde een jurylid dat raciale vooroordelen een probleem waren tijdens het juryberaad, waarbij 11 van de 12 juryleden wit waren.

In 2004 en 2012 zou hij al ter dood worden gebracht, maar beide keren werd die beslissing teruggedraaid.

Wat gebeurt er met jouw gegevens?

We geven alleen je achternaam en woonplaats door aan de autoriteiten. De mail wordt vanaf een versleuteld e-mailadres verstuurd. Je e-mailadres is niet zichtbaar voor de ontvanger.

Al 20.281 e-mails verstuurd

Stuur een e-mail