Saudi-Arabië, trek het reisverbod van Raif Badawi in!

Al 28.749 handtekeningen gezet

Bedankt voor het tekenen van de petitie!

Saudische activisten extra gestraft met reisverbod

In Saudi-Arabië worden activisten, journalisten en schrijvers extra gestraft met reisverboden van 5 tot 20 jaar nadat ze hun straf hebben uitgezeten. Hierdoor mogen ze het land niet verlaten en worden families gedwongen van elkaar gescheiden. Raif Badawi is een van hen.

Roep koning Salman van Saudi-Arabië op het reisverbod van Raif Badawi en alle andere activisten en hun familieleden onmiddellijk in te trekken.

Badawi is medeoprichter van een online debatforum in Saudi-Arabië. In 2012 werd Badawi opgepakt en veroordeeld tot 10 jaar gevangenisstraf, 1.000 stokslagen, een boete van zo’n 250.000 euro, gevolgd door een reisverbod van 10 jaar. Hij kreeg de straf voor het oprichten van dit forum en voor het ‘beledigen van de islam’. Raif Badawi werd op 11 maart 2022 vrijgelaten. Hij mag zijn land door het reisverbod echter niet verlaten. Mogelijk duurt het nog 10 jaar voordat hij met zijn vrouw en kinderen in Canada wordt herenigd.

Al 28.749 handtekeningen gezet

Bedankt voor het tekenen van de petitie!

Teken de petitie