© Amnesty International

Qatar en FIFA, compenseer arbeidsmigranten

Al 69.344 handtekeningen gezet

Bedankt voor het tekenen van de petitie!

Gerechtigheid voor uitgebuite arbeiders

Qatar, gastland van het Wereldkampioenschap voetbal in 2022, liet schitterende stadions, hotels en andere faciliteiten bouwen. Maar de arbeidsmigranten die het WK mogelijk maakten, betaalden daarvoor een hoge prijs. Ze moesten lange dagen in de zinderende hitte werken en kregen vaak te laat of helemaal niet betaald. Families van overleden arbeiders verloren hun geliefde en blijven achter zonder kostwinner.

Het WK voetbal in Qatar is voorbij, maar Qatar en de FIFA hebben nog steeds geen concrete stappen gezet om de schade voor alle arbeidsmigranten en hun families te compenseren. Amnesty gaat dus door met actievoeren en zal de petitie rond het FIFA Congres op 16 maart 2023 aanbieden. Tekenen kan dus nog!

Roep Qatar en de FIFA op om het juiste te doen: compenseer de arbeidsmigranten die het WK mogelijk maakten.

Onze oproep wordt publiekelijk gesteund door meerdere voetbalbonden, supportersgroepen en sponsors van het WK. Toch hebben de FIFA en Qatar niet gereageerd.

Al 69.344 handtekeningen gezet

Bedankt voor het tekenen van de petitie!

Teken de petitie