© Piotr Hejke / Agencja Gazeta

Poolse activisten hangt een celstraf boven het hoofd

Laat Elzbieta, Joanna en Anna weten dat je hen steunt

De Poolse activisten Elzbieta (Ela), Joanna en Anna zijn op 2 maart door een Poolse rechtbank vrijgesproken van het beledigen van religieuze gevoelens. Ze hadden posters verspreid waarop de maagd Maria stond afgebeeld met een halo in regenboogkleuren rond haar hoofd, het symbool van de internationale lhbti-beweging. De vrijspraak was een grote opluchting voor de vrouwen. Ze konden tot 2 jaar cel krijgen. Maar de aanklager is nu in hoger beroep gegaan. Daarom hebben Elzbieta, Joanna en Anna onze steun weer hard nodig. Met een kaartje laat je weten dat je hen steunt.

Bericht is te lang voor de kaart.

Amnesty Poland plac Joachima Lelewela 8 01-624 Warszawa Poland

Amnesty gaat zorgvuldig om met jouw persoonsgegevens. We geven jouw e-mailadres niet door aan de autoriteiten. We gebruiken die wel om je te informeren over ons werk en de resultaten ervan. Kijk voor meer informatie op www.amnesty.nl/privacy.

Dit schreven andere mensen op hun kaart

Dear Ela, Joanna and Anna, Many people in other countries are in solidarity with you. I hope that all the support will give you strength. (Jeannine Ranzijn-de Jong)
Dear Ela, Anna and Joanna, Be strong because things will get better. It may be stormy now, but it never rains forever. (Tessa de Roos)
Dear brave women, Smile and let everyone know that today, you are stronger than you were yesterday. I wish you all the best. (Prasand Baidjnath)