Write for Rights 2020

Deze mensen hebben nú jouw hulp nodig!

Celstraf omdat je verslag doet van een protest. Bedreigd worden omdat je het milieu beschermt. Voor de rechter staan omdat je opkomt voor lhbti’ers. Het overkomt de mensen voor wie we actievoeren tijdens Write for Rights. Dit onrecht moet stoppen. Daarom schrijven we stapels brieven. Daarmee dwingen we overheden tot ingrijpen. Jouw steun is belangrijk. Samen veranderen we levens.

• Jani Silva

Amazone-activist Jani bedreigd

Milieuactivist Jani uit Colombia neemt het op voor de natuur en boeren in het Amazonegebied. Hiervoor wordt ze met de dood bedreigd. De overheid moet haar beter beschermen.

• Melike Balkan en Özgür Gür

Celstraf dreigt voor lhbti-activisten

Melike en Özgür uit Turkije voeren actie voor lhbti’ers. Voor hun deelname aan een vreedzame sit-in kunnen ze 3 jaar cel krijgen. Hun straf moet worden ingetrokken.

• Vermoord tijdens het stappen

Popi en Bongeka uit Zuid-Afrika werden tijdens een avondje stappen vermoord. De dader(s) gaan vrijuit. Zij verdienen gerechtigheid.

• Gustavo Gatica

Politie maakte Gustavo blind

Student Gustavo uit Chili werd tijdens een demonstratie door de politie in zijn gezicht geschoten met rubberkogels. Hij werd daardoor blind. Gustavo moet gerechtigheid krijgen.

Aantal brieven verstuurd: