Actiemateriaal

Bestel hier de GRTZ en jongerenpetities!

Actievoeren voor mensenrechten heeft altijd zin. Amnesty voert vanaf haar oprichting actie voor individuen van wie de mensenrechten worden geschonden. Ook voor het onderwijs heeft Amnesty actie’s om jongeren te barricade op te helpen. Vraag hier onze GRTZ! aan of jongerenpetities en kom letterlijk in actie voor mensenrechtenactivisten over de hele wereld!

© Ozgur Dogan

Jongerenpetities

BRAVE is een gratis te downloaden lespakket. Aan de hand van aansprekende video’s, interactieve vragen en boeiende achtergrondinformatie kunnen leerlingen ervaren hoe het is om mensenrechtenactivist te zijn. Wat jonge activisten doen is dapper, want het wordt steeds gevaarlijker om op te komen voor mensenrechten. Kom ook in actie voor onze BRAVE activisten met jouw school en vraag de jongerenpetities aan. Samen kunnen wij veel handtekeningen verzamelen om onze activisten te helpen!

Lees meer info over de petities voor BRAVE activisten Paras uit Pakistan en Gamze en Sehriban uit Turkije!