1 op de 10 vrouwelijke studenten verkracht tijdens studie
© Toscanabanana

Hoger-onderwijsinstellingen ondertekenen manifest tegen seksueel geweld

Amnesty International vraagt hoger-onderwijsinstellingen in Nederland het manifest ‘Let’s Talk About YES’ tegen seksueel geweld te ondertekenen. Een flink aantal instellingen ondertekende inmiddels, en trof maatregelen om seksueel geweld te voorkomen en slachtoffers goed te begeleiden. Anderen geven aan dit binnenkort te zullen doen.

Bestuursvoorzitter van de Hogeschool Rotterdam, Ron Bormans, zet zijn handtekening onder het manifest waarmee hoger-onderwijsinstellingen beloven zich in te zetten voor het bestrijden van seksueel geweld onder studenten