Schrijfactie

Er zijn mensen in landen als Saudi-Arabië, Egypte of China die worden opgepakt omdat ze een andere mening hebben dan de regering. Andere mensen worden onderdrukt of ernstig gediscrimineerd. Amnesty probeert gewetensgevangenen vrij te krijgen en te zorgen dat mensen worden beschermd. Door regeringen onder druk met te zetten met zoveel mogelijk brieven en handtekeningen van vrijwilligers zijn er heel veel resultaten behaald.

Help je mee?

Help mee met het bestoken van presidenten en ambassadeurs en organiseer een schrijfactie op jouw school! Amnesty helpt je met de onderwerpen, voorbeeldbrieven en adressen. Alle benodigde materialen zoals posters, schrijfblokken en enveloppen ontvang je ook via Amnesty Educatie.

Bespreek met je stagecoördinator of mentor of je deze stage op school kunt organiseren. Je kunt de schrijfactie op één dag doen, maar je kunt het natuurlijk ook iedere vrijdagmiddag in de kantine organiseren, of tijdens een les Engels. Het gaat erom dat jij met heel veel medeleerlingen op jouw school zo veel mogelijk brieven schrijft.

Draaiboek en e-learning

Het exacte stappenplan voor deze stage kun je vinden in het draaiboek hieronder. Zoals in het draaiboek staat moet je voor het uitvoeren van je stage de Amnesty e-learning maken die je alvast de benodigde informatie hebt voor je maatschappelijke stage. De e-learning duurt ongeveer anderhalf uur en deze tijd telt mee voor de uren van je maatschappelijke stage. Voor deze stage mag je ongeveer 8 uur rekenen; als je meer schrijfmomenten organiseert dan loopt het aantal uren op.

Lijkt deze stage je leuk? Meld je dan aan via de onderstaande link!
Heb je nog vragen over de stage ‘Schrijfactie’? Dan kun je ons altijd een mailtje sturen via mas@amnesty.nl.

Draaiboek   E-learning