Amnesty-medewerkers op het kantoor in Amsterdam
© Marieke Wijntje / Amnesty International

Leer ze ’n lesje!

Geef een les over kinderrechten en mensenrechten op een basisschool, bijvoorbeeld op je eigen oude basisschool! Want als we een wereld willen waarin de mensen- en kinderrechten worden nageleefd, moeten zoveel mogelijk mensen weten wat hun rechten zijn. Daarom hebben wij zoveel mogelijk vrijwilligers nodig die leuke lessen willen geven over mensen- en kinderrechten!

Amnesty levert het materiaal, jij doet de rest

Bij deze stage ga je zelf aan de slag om les te geven over kinder- en mensenrechten op een basisschool. Je maakt dus zelf afspraken met een school bij jou in de buurt. Je geeft de les aan groep 7 of 8. Je mag zoveel lessen geven als je zelf kunt en wilt. Je kunt deze stage ook met z’n tweeën te doen als dat van jouw stagecoördinator mag. Amnesty levert je het lesmateriaal, waarvoor je niet hoeft te betalen.

De voorbereiding

In het onderstaande draaiboek vind je het stappenplan voor deze stage. Voordat je aan je stage begint, kun je alvast de e-learning doen. Daardoor leer je al het een en ander over mensenrechten en het werk van Amnesty. Deze kennis kun je goed gebruiken bij het voorbereiden van je les. De e-learning duurt ongeveer anderhalf uur. Deze tijd mag je optellen bij het aantal uren dat je besteedt aan je maatschappelijke stage. Je bent in totaal ongeveer 14 uur bezig met deze stage, want je moet je goed voorbereiden. Voor elk extra lesje dat je geeft komt hier 6 uur bij.

Meld je aan

Lijkt deze stage je leuk? Meld je dan aan via onderstaande link!
Heb je nog vragen over de stage Leer ze ’n lesje? Dan kun je ons altijd een mailtje sturen via mas@amnesty.nl.

Draaiboek E-learning