Inzamelingsactie

In tientallen landen ter wereld komt kinderarbeid voor, wordt gemarteld of zijn de arbeidsomstandigheden heel erg slecht. Veel landen houden zich niet aan de mensenrechten. Geen reden voor een feestje… Toch kun je als stage voor Amnesty een feestje organiseren. Want om iets te doen tegen al dat onrecht heeft Amnesty geld nodig. En Amnesty neemt  voor onderzoek en acties geen geld aan van de overheid, omdat het dan minder makkelijk is om kritiek te hebben op diezelfde overheid. Het geld van Amnesty komt van leden en donateurs. Én van mensen die de opbrengst van bijvoorbeeld een feest, een filmmiddag, een markt of een sponsorloop aan Amnesty geven.

Doe waar je zelf zin in hebt

Organiseer zelf iets waarmee je geld kunt inzamelen. Je kunt bijvoorbeeld cupcakes bakken en vragen of je ze in de kantine op school mag verkopen. Of maak met je klasgenoten zelf leuke spullen en verkoop die op school of aan ouders. Je kunt ook een filmmiddag organiseren en entreegeld vragen, of een sponsorloop houden. Bedenk wat je zelf leuk vindt, en wees creatief. Het enige wat niet mag, is zomaar langs de deuren gaan om geld te vragen.

De voorbereiding

Het stappenplan voor deze stage staat hieronder in het draaiboek. Voordat je aan je stage begint, kun je alvast de e-learning maken. Daardoor kom je al het een en ander te weten over mensenrechten en het werk van Amnesty. Deze tijd mag je optellen bij het aantal uren dat je besteedt aan je maatschappelijke stage. De e-learning duurt ongeveer anderhalf uur en deze tijd mag je optellen bij het aantal uren voor je maatschappelijke stage. In totaal ben je ongeveer 8 uur bezig met het organiseren en uitvoeren van deze stage; als je een uitgebreidere inzamelingsactie organiseert kan het aantal uren oplopen.

Meld je aan

Lijkt deze stage je leuk? Meld je dan aan via onderstaande link!
Heb je nog vragen over de Inzamelingsactie? Dan kun je ons altijd een mailtje sturen via mas@amnesty.nl.

Draaiboek