© Jordi Huisman

Help mee vrouwelijke activisten een gezicht te geven

Tech savvy’s opgelet! Heb jij een vlotte pen en ben je toevallig ook handig in het editen van webpagina’s? Ben jij goed in het schrijven van teksten? Lees dan snel verder, we kunnen namelijk jouw hulp goed gebruiken!

Kom in actie voor vrouwenactivisten

Wereldwijd staan mensenrechtenverdedigers onder druk. Vrouwelijke activisten hebben het vaak extra zwaar. Aura Lolita Chávez, mensenrechtenverdediger uit Guatemala, deelde haar verhaal: ‘Als ze mij bedreigen, dan zeggen ze dat ze me zullen doden, maar voordat ze me vermoorden, zullen ze me verkrachten. Dat zeggen ze nooit tegen mijn mannelijke collega’s.’

Wiki-a-thon

Op 19 mei 2018 gaan we tijdens de Wiki-a-thon op één dag voor zoveel mogelijke vrouwelijke activisten een Nederlandse pagina aanmaken op Wikipedia. Dat gebeurt dat weekend ook in tal van andere landen.

Het doel is de positie van vrouwelijke activisten te versterken door hen een gezicht te geven en hun belangrijke werk online aan de wereld te laten zien.

Geef je op als schrijver of editor

Door mee te doen lever je een zinvolle bijdrage aan het werk van vrouwelijke mensenrechtenverdedigers en krijg een kijkje in de Amnesty-keuken. Wij zorgen voor een korte training over (online) schrijven en lekkere hapjes en drankjes.

Wanneer: 19 mei 2018, van 12:00 tot 20:00 uur
Waar: Amnesty-huis, Keizersgracht 177, Amsterdam.

Aanschuiven op verschillende momenten is mogelijk. Je hoeft natuurlijk niet de hele dag aanwezig te zijn!

Meld je hieronder aan en help vrouwelijke mensenrechtenverdedigers over de hele wereld!

• Gegevens
  • Ik heb ervaring met schrijven op Wikipedia
  • Ik heb andere schrijfervaring
  • Voorbeelden van (web)teksten die ik heb geschreven (optioneel)