© Jordi Huisman

Help mee vrouwelijke activisten een gezicht te geven

Heb jij een vlotte pen en ben je toevallig ook handig in het redigeren van webpagina’s? Lees dan snel verder, want we kunnen jouw hulp goed gebruiken!

Kom in actie voor vrouwelijke activisten

Propaganda, leugens, smaadcampagnes. Dit zijn enkele machtsmiddelen die regeringen overal ter wereld gebruiken om mensen zwart te maken die opkomen voor de mensenrechten. Vrouwelijke activisten zijn extra kwetsbaar, om wie ze zijn en wat ze doen. Hun activiteiten staan vaak op gespannen voet met tradities en ideeën over wat vrouwen wel en mogen doen.

Als ze mij bedreigen, dan zeggen ze dat ze me zullen doden, maar voordat ze me vermoorden, zullen ze me verkrachten. Dat zeggen ze nooit tegen mijn mannelijke collega’s.

Aura Lolita Chávez, mensenrechtenverdediger uit Guatemala

Steun vrouwelijke activisten

Om vrouwelijke mensenrechtenverdedigers te steunen, werken Amnesty International en Wikimedia samen. Met een Wikipedia-pagina geven we de vrouwen een gezicht en geven we hun belangrijke werk bekendheid.

Doe mee aan de Wiki-a-thon

Op 1 maart 2019 maken we tijdens de Wiki-a-thon op één dag voor zoveel mogelijk vrouwelijke activisten een Nederlandse of Engelse pagina aan op Wikipedia. Door mee te doen, lever je een zinvolle bijdrage aan het werk van vrouwelijke mensenrechtenverdedigers en krijg je een kijkje in de Amnesty-keuken. Wij zorgen voor lekker eten en drinken en een korte presentatie over hoe je een goed Wikipedia-artikel schrijft.

Wanneer: 1 maart 2019, van 12:00 tot 20:00 uur

Waar: Amnesty-huis, Keizersgracht 177, Amsterdam

Aanschuiven op verschillende momenten is mogelijk. Je hoeft natuurlijk niet de hele dag aanwezig te zijn!

Meld je hieronder aan en help vrouwelijke mensenrechtenverdedigers over de hele wereld!

• Gegevens
  • Ik neem mijn eigen laptop mee
  • Ik kom vrijdag 1 maart 2019 graag langs
  • van
  • tot
  • Ik eet graag mee tijdens de lunch of het avondeten
  • Dieetwensen? Geef ze aan ons door!