Kom in actie!

Meld je aan en ontvang acties per e-mail of SMS

Kies een actievorm die bij jou past en meld je aan!

© Jorn van Eck / Amnesty International

Spoedacties per e-mail

Razendsnel actievoeren als iemand in gevaar is? Geef je dan op voor de supersnelle spoedacties. Je ontvang een actie-oproep per e-mail. Met één druk op de knop zet je je handtekening onder de petitie.

Maximaal 3 e-mails per maand.

Spoedacties per SMS

Ontvang ongeveer twee keer per maand een sms van Amnesty met een urgente actie. Je hoeft slechts ‘JA’ terug te sms’en om de petitie te ondertekenen. Snel en simpel.

Maximaal twee sms-acties per maand. Kosten: €0,50 per deelname aan één actie.

Schrijfacties Write for Rights

Brieven schrijven is Amnesty’s meest beproefde actiemethode. Iedere maand schrijven vrijwilligers van over de hele wereld brieven; voor gewetensgevangenen die al heel lang vastzitten en andere mensen die onze steun nodig hebben. De postzakken vol brieven maken indruk op autoriteiten van landen die mensenrechten schenden.

Je ontvangt iedere maand een e-mail met daarin drie tot vijf schrijfacties.

Online brieven versturen

Iedere dag komen op het Amnesty kantoor urgente zaken binnen van mensen voor wie nú actie nodig is. Bijvoorbeeld omdat ze worden gemarteld of dreigen te ‘verdwijnen’. Via onze website stuur je razendsnel een protest e-mail. Geef je op en ontvang een seintje wanneer er nieuwe acties zijn.

Maximaal 2 e-mails per maand.

Stuur een groetenkaartje

Met jouw persoonlijke bericht een mensenrechtenactivist of gewetensgevangene steunen? Stuur met een paar klikken online een groetenkaartje! Meld je nu aan en ontvang de nieuwste groetenacties in je mailbox.

Maximaal 6 e-mails per jaar.

Aanmelden Direct kaartje sturen

Meld je ook aan voor onze maandelijkse nieuwsbrief

Blijf op de hoogte!

inschrijven nieuwsbrief