Woman's March in Kiev op 8 maart 2020, er waren meer dan 3000 deelnemers. De belangrijkste eis van de deelnemers was de ratificatie van het Verdrag van Istanbul en de bestrijding van huiselijk geweld. De politie zorgde voor een goede beveiliging van de rally.
© Amnesty International Ukaine

Doe mee met Amnesty's acties voor mensen in direct gevaar

Zo werken Amnesty’s spoedacties

Het is zo gedaan, je handtekening zetten voor een spoedactie. Maar jouw handtekening heeft enorm veel impact.

Amnesty’s Spoedacties worden tegelijkertijd over de hele wereld verspreid. Hierdoor krijgt de zaak voor iemand voor wie in actie komen ineens veel aandacht. Aandacht waar autoriteiten die mensenrechten schenden, niet van gediend zijn. Als er dan ook nog eens duizenden protestberichten binnenkomen, neemt de druk toe.

Maar voordat een spoedactie verspreid wordt, is er al veel werk verzet. Ben je benieuwd hoe Amnesty te werk gaat? En wat de impact is van jouw, ogenschijnlijk kleine handeling?

Spoedacties per e-mail
© Amnesty International

Ontvang Spoedacties in je mailbox

Help mee zodra iemand in gevaar is. Samen vragen we aandacht voor een zaak en voeren we zo druk op bij de autoriteiten. Zet meteen je handtekening onder de nieuwste petities of stuur met één klik een e-mail direct naar de autoriteiten. Zo komen activisten vrij, krijgen gevangenen die onterecht vastzitten hulp, en worden executies tegengehouden.

Geef je op, en ontvang Amnesty’s Spoedacties in je mailbox

Ja, stuur mij spoedacties per e-mail

Samen hebben we al veel bereikt

Dit zijn onze successen

© Amnesty International

Schrijf een brief tegen onrecht

Brieven schrijven is Amnesty’s meest beproefde actiemethode. Iedere maand schrijven mensen van over de hele wereld brieven; voor gewetensgevangenen die al heel lang vastzitten en andere mensen die onze steun nodig hebben. De postzakken vol brieven maken indruk op autoriteiten van landen die mensenrechten schenden.

Geef je op en ontvang iedere maand een e-mail over mensen voor wie jij op dat moment een brief kunt schrijven.

Ja, stuur mij Amnesty’s Schrijfacties