Rusland: medewerker van Navalny kan 10 jaar cel krijgen

Al 7.567 e-mails verstuurd

Valselijk beschuldigd van extremisme

De Russische Lilia Chanysheva kan 10 jaar cel krijgen omdat ze voor oppositieleider Aleksei Navalny werkte. Ze werd op 9 november 2021 gearresteerd en beschuldigd van het ‘het oprichten of leiden van een extremistische vereniging’. Ze wordt overgeplaatst naar een gevangenis in Moskou, 1.500 km van haar woonplaats vandaan.

Roep de autoriteiten van Rusland op Chanysheva onmiddellijk vrij te laten en de aanklachten tegen haar in te trekken.

Chanysheva is de voormalige coördinator van een van Navalny’s regionale politieke campagnekantoren in Oefa (Centraal-Rusland). In juni 2021 werden alle organisaties gerelateerd aan Navalny ‘extremistisch’ verklaard en verboden. Chanysheva is de eerste medewerker die is gearresteerd in een nieuw strafrechtelijk onderzoek tegen Navalny en zijn naaste medewerkers

Lees hier de volledige informatie.

Wat gebeurt er met jouw gegevens?

We geven alleen je achternaam en woonplaats door aan de autoriteiten. De mail wordt vanaf een versleuteld e-mailadres verstuurd. Je e-mailadres is niet zichtbaar voor de ontvanger.

Al 7.567 e-mails verstuurd

Stuur een e-mail