14, 15 en 16 juni: Amnesty Rotterdam op boekenmarkt Poetry International Festival Rotterdam

Amnesty Rotterdam zal dit jaar op 14, 15 en 16 juni aanwezig zijn op de boekenmarkt van het Poetry International Festival Rotterdam. We verkopen er dichtbundels van Amnesty en vragen de bezoekers of ze een petitie willen ondertekenen.

Het Poetry International Festival Rotterdam wordt dit jaar 50! Het is het oudste festival van de stad en een van de oudste van het land, met een grote historie met veel hoogtepunten. Nobelprijs-winnende dichters stonden als jonge talenten op de Poetry-podia en het festival is voorbeeld voor en grondlegger van poëziefestivals wereldwijd.

Extra feestelijke editie

Poetry International het vijftigjarig jubileum met een extra feestelijke festivaleditie in de Doelen, waar het festival in 1970 voor het eerst plaatsvond. Vernieuwende dichters brengen veelvormige poëzie op de huid van de tijd. Unieke versmeltingen van poëzie met muziek, film en dans van aansprekende artiesten versterken de kracht, de schoonheid en de persoonlijke impact van poëzie, nu eens als intieme voordracht of workshop, dan weer als multidisciplinair  theatraal poëziespektakel. Midden in de stad, uitnodigend, uitdagend, niet te missen.

Hulp gezocht

We zoeken nog mensen die ons op Poetry International willen helpen. Heb je interesse, stuur dan een mail naar Amnesty Rotterdam!