Demonstranten in Polen betuigen steun aan Elzbieta Podlesna, die wordt vervolgd vanwege het verspreiden van afbeeldingen van Maria met een halo in de regenboogkleuren, symbool van de internationale homobeweging.
© 2019 SOPA Images

Ela, Joanna en Anna hangt een celstraf boven het hoofd

Laat Ela, Joanna en Anna weten dat je hen steunt

De Poolse activisten Elzbieta (Ela), Joanna en Anna zijn op 2 maart 2021 door een Poolse rechtbank vrijgesproken van het beledigen van religieuze gevoelens. Ze hadden posters verspreid waarop de maagd Maria stond afgebeeld met een halo in regenboogkleuren rond haar hoofd, het symbool van de internationale lhbti-beweging. De drie vrouwen konden tot 2 jaar cel krijgen. Het is nu afwachten of de aanklager in hoger beroep gaat. Steun deze moedige vrouwen en stuur ze een kaart met een persoonlijke boodschap.

Bericht is te lang voor de kaart.

Amnesty Poland plac Joachima Lelewela 8 01-624 Warszawa Poland

Amnesty gaat zorgvuldig om met jouw persoonsgegevens. We geven jouw e-mailadres niet door aan de autoriteiten. We gebruiken die wel om je te informeren over ons werk en de resultaten ervan. Kijk voor meer informatie op www.amnesty.nl/privacy.

Dit schreven andere mensen op hun kaart

Dear Ela, Joanna and Anna, Many people in other countries are in solidarity with you. I hope that all the support will give you strength. (Jeannine Ranzijn-de Jong)
Dear Ela, Anna and Joanna, Be strong because things will get better. It may be stormy now, but it never rains forever. (Tessa de Roos)
Dear brave women, Smile and let everyone know that today, you are stronger than you were yesterday. I wish you all the best. (Prasand Baidjnath)