telemarketing
© Unsplash

Amnesty heeft mij gebeld

Waarom bellen we?

Amnesty maakt gebruik van telemarketing. Dit doen we om in gesprek te blijven met onze leden en activisten. Voor een organisatie als Amnesty, die zonder de steun van haar achterban niet kan bestaan, is de telefoon vaak het beste communicatiemiddel.

Via de telefoon kunnen we namelijk makkelijker een gesprek voeren. Dat maakt het mogelijk om mensen persoonlijk te bedanken, naar hun mening te luisteren en om mensen te betrekken bij ons werk door ze te informeren. Ook bellen we mensen met het verzoek om ons te steunen  als lid, vrijwilliger of met een extra financiële bijdrage.

Hoe doen we dit?

Amnesty werkt nauw samen met enkele gerenommeerde telemarketing-bureaus die vooral voor goede doelen-organisaties werken. We hebben een intensief contact met deze bureaus en de medewerkers die namens ons bellen. Zij zijn namelijk het visitekaartje van Amnesty, dus het is voor ons van groot belang dat deze medewerkers goed op de hoogte zijn van het werk van Amnesty.

Klacht over telefoongesprek?

Mocht het gesprek onverhoopt toch niet als prettig ervaren zijn, dan horen we dat graag. Ondanks onze inzet voor prettige gesprekken, kan het ook misgaan. Als u dat aan ons doorgeeft, kunnen wij actie ondernemen en zorgen dat het in de toekomst minder voorkomt.

Recht van Verzet

Per 1 juli 2021 kan Amnesty je alleen nog bellen voor zover je daarmee hebt ingestemd. Daarom vragen wij op de meeste formulieren om toestemming om je te mogen bellen. Als je hierbij je telefoonnummer achterlaat of een vinkje zet kunnen wij je bellen.

Als je ons werk al (financieel of in tijd) steunt, is er sprake van een relatie waardoor Amnesty je ook mag bellen, tenzij je hebt aangegeven hier geen prijs op te stellen.

Wanneer je niet meer door Amnesty gebeld wilt worden, kun je je toestemming altijd intrekken of Recht van Verzet aantekenen. Neem dan contact op via dit formulier en geef hierbij je telefoonnummer door en dat je gebruik maakt van je Recht van Verzet voor telemarketing.

Telefoonnummers

Hieronder een overzicht van telefoonnummers waarmee onze bureaus bellen:

• 0202134837
    • 0207640950