Activisten van Amnesty Hongarije protesteren tegen een wetsvoorstel dat ngo’s in hun functioneren belemmert (Budapest, april 2017)

We rekenen ook op jou!

Word lid van Amnesty

Zonder jou zijn we nergens

Overal waar onrecht heerst en mensen worden onderdrukt, komt Amnesty International in actie.

We maken schendingen van mensenrechten zichtbaar en zetten daders onder druk. Onze acties zijn aansprekend, gedurfd en hebben zin. We boeken successen. Achter tralies, in regeringsgebouwen, op straat. Er wordt naar ons geluisterd. Wereldwijd. Want we zijn betrouwbaar en onafhankelijk. Dankzij meer dan 2 miljoen leden die ons wereldwijd steunen. Je bent al lid voor € 15,- per jaar.

Ja, ik word lid!

Jouw lidmaatschap

Politieagenten voeren in maart 2011 op ruwe wijze een politiek activist af bij een demonstratie in de Azerbeidzjaanse hoofdstad Baku
© IRFS

Jouw lidmaatschap bestrijdt onrecht

Jouw steun aan Amnesty helpt slachtoffers wereldwijd. We onderzoeken de schendingen van hun rechten en brengen de buitenwereld op de hoogte. Met rapporten, lobby, acties en campagnes oefenen we voortdurend druk uit.

Het resultaat? Gewetensgevangenen komen vrij, doodvonnissen worden omgezet, discriminerende wetten worden aangepast, marteling stopt, daders worden berecht.