Amnesty-medewerkers bedanken de deelnemers van de Postcode Loterij
© Amnesty International (foto: Karen Veldkamp)

Nationale Postcode Loterij

De Nationale Postcode Loterij is de grootste goede doelenloterij van Nederland. Van elk lot dat u koopt gaat de helft naar maar liefst honderd goede doelen op het gebied van mensenrechten, ontwikkelingssamenwerking, sociale cohesie, natuur en milieu.

De Nationale Postcode Loterij steunt Amnesty sinds 1996 in haar strijd om mensenrechten te beschermen. Door één of meerdere loten te kopen steunt u indirect onze strijd voor vrijheid, gelijkheid en rechtvaardigheid voor iedereen, overal ter wereld. Door deze steun kunnen wij onze onafhankelijkheid als mensenrechtenorganisatie waarborgen. Voor 2018 was de bijdrage van de Nationale Postcode Loterij aan Amnesty maar liefst € 3,6 miljoen. We zijn de Nationale Postcode Loterij heel dankbaar dat zij besloten hebben ons werk op deze wijze structureel te steunen.