Zimbabwanen bij een evenement van Amnesty in Harare
© Tsvangirayi Mukwazhi / Amnesty international

Steun Amnesty, een goede zaak voor uw bedrijf

Steeds meer bedrijven tonen hun maatschappelijke betrokkenheid. En dat is een goede zaak. Amnesty werkt in haar strijd tegen schendingen van de mensenrechten samen met bedrijven en organisaties die dezelfde idealen hebben en dezelfde doelen nastreven.

Denkt u wel eens na over de rol van uw bedrijf in de maatschappij? Wordt u er wel eens op aangesproken? Een goede onderneming staat vandaag de dag niet alleen voor winst en continuïteit, maar toont ook maatschappelijke verantwoordelijkheid. U kunt uw betrokkenheid uiten door met Amnesty samen te werken. Wij zijn een onafhankelijke en onpartijdige organisatie die opkomt voor mensen van wie de belangrijkste rechten worden geschonden: hun mensenrechten.

Samen strijden tegen onrecht

Amnesty International en uw onderneming kunnen elkaar vinden als partners. Dat kan bijvoorbeeld door uw werknemers op te roepen aan onze (petitie) acties deel te nemen.
Dat kan ook met een financiële bijdrage.

Uw financiële steun: fiscaal voordelig

De overheid helpt een handje bij onze samenwerking. Betaalt uw bedrijf vennootschapsbelasting? Dan kunt u de giften aan een goed doel als Amnesty aftrekken van de belasting. Uw financiële steun biedt dus fiscaal voordeel. De aftrek bedraagt ten hoogste 50 procent van de winst met een maximum van € 100.000 (Artikel 16 Wet Vennootschapsbelasting).

Gift van uw vereniging, stichting of kerk

Uiteraard is het ook mogelijk als vereniging, stichting of kerk Amnesty International te steunen. U kunt daarvoor vrijblijvend contact met mij opnemen via onderstaande contactgegevens.