Stagiair grafische vormgeving social media

Met jouw skills versterk je ons geluid op social media. Met onze kanalen bereiken we maandelijks miljoenen Nederlanders met ons verhaal. Als stagiair grafisch vormgever bij Amnesty International Nederland werk jij, samen met ons social media-team, aan onze visuele online content.

Het team

Wij zijn de social media Avengers van Amnesty International Nederland. Samen maken we alle social uitingen, van Reels tot YouTube-video’s en een van de petities die je misschien voorbij hebt zien komen op Instagram. Dagelijks werk je samen met de social community manager, social redacteuren, vormgever en artdirector.

Wat ga je doen?

Wat je in ieder geval niet gaat doen is de hele dag koffie halen. Je gaat juist lekker aan de slag, want:

• In samenwerking met de social redacteuren maak je mooie en scherpe visuele posts, waar tekst en beeld elkaar aanvullen en versterken.
  • Je creëert dagelijks social content, infographics, Gifjes en kleine video-edits in een handomdraai.

Jouw profiel

• Je volgt een opleiding media en/of vormgeving (MBO- of HBO-niveau).
  • Je kunt uit de voeten met het Adobe Creative Cloud-pakket waaronder in elk geval: Photoshop, Illustrator,
  • Première en After Effects.
  • Ook in het onlineprogramma Canva kun jij iets tofs maken, daar werken we veel mee.
  • Je bent creatief, leergierig en conceptueel sterk.

We blijven werken aan een organisatie waar alle talenten zich thuis voelen. Voor een diverse samenstelling van ons team zijn we in het bijzonder geïnteresseerd in kandidaten met een multiculturele achtergrond.

Wat bieden wij

• Je krijgt een stagevergoeding van €450 (bruto op basis van 40 uur per week).
  • Je maakt een verschil bij een van de grootste mensenrechtenorganisaties ter wereld.
  • Je doet ervaring op bij een professioneel social mediateam van een ngo.
  • Je komt terecht in een jong en bevlogen team dat lunchen heilig heeft verklaard en dat af en toe samen een terrasje opzoekt.

Beschikbaarheid

Je stageperiode begint bij voorkeur in augustus/ september 2024 en duurt 5-6 maanden, voor 32 uur per week. De exacte begin- en einddatum stellen we in overleg vast. Twijfel je of het past binnen jouw studie of heb je andere vragen? Neem gerust even contact op met Daniël Gravemaker (social media team) via d.gravemaker@amnesty.nl.

Solliciteren?

Gebruik dan onderstaand formulier! Reageer vòòr 5 juli 2024 met je motivatie en cv en een link naar je online portfolio. In de week van 15 juli 2024 zullen de gesprekken plaatsvinden.