Ama van Dantzig, Gerbrig Klos, Eduard Nazarski, Elten Kiene

Kom naar de Mensenrechten Meetup op donderdag 17 oktober in Eindhoven

Mensenrechtenschendingen gebeuren vooral ver weg. In Nederland hebben we onze zaken goed op orde. Althans, zo lijkt het, maar hoe staat Nederland er eigenlijk voor op het gebied van mensenrechten? In Amnesty’s Mensenrechten Meetups nemen we de stand van het land onder de loep. Onthutsende feiten, inspirerende projecten en hoopgevende mensen op het gebied van mensenrechten: alles komt aan bod in deze serie bijeenkomsten door het hele land.

Amnesty’s Mensenrechten Meetup #12 vindt plaats op donderdag 17 oktober 2019 in het Popei Klokgebouw in Eindhoven. In deze editie neemt Amnesty-directeur Eduard Nazarski je mee in de stand van mensenrechten in Nederland. Gerbrig Klos van Amnesty International geeft een presentatie over demonstratievrijheid en waarom deze vrijheid zo belangrijk is voor onze samenleving.

Chris Swinkels en Mardi van Oosten van het lokale initiatief Liberation040 vertellen over hun festival georganiseerd door studenten van de TU Eindhoven. Vrijheid en bevrijding staan op dit festival centraal. Anoeshka Gehring van Vluchtelingen in de knel zal jullie meenemen in hun werk, waarbij ze zich richten op de leefsituatie van uitgeprocedeerde asielzoekers.

Ook komen Mark Vink en Ewoud van Aalst van Amnesty Eindhoven aan het woord. Zij zullen je vertellen wat voor evenementen en activiteiten ze lokaal organiseren en wanneer je deze kunt bezoeken of hoe je zelf mee kunt doen.

Elten Kiene is een eerlijk schrijvende spoken-word artiest en door ons uitgenodigd om tijdens het intermezzo een stuk voor te dragen dat aanzet tot nadenken en dialoog.

Na afloop van de Meetup blijven de sprekers nog even hangen om met jullie verder te praten.

De presentatie is in handen van Ama van Dantzig.

Datum: Donderdag 17 oktober 2019
Tijd: 19.30-21.30 uur
Locatie: Popei Klokgebouw 300, 5617 AD Eindhoven

Toegang is gratis na aanmelding.